Korte trip naar Mt. Taranaki

18 juli 2018 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Voor woensdag en donderdag hadden we een korte trip naar Mt. Taranaki op de planning staan. Mt. Taranaki ligt helemaal op de westpunt van het noorder eiland van NZ bij New Plymouth en is een van ‘s werelds mooiste symetrische kegelvulkanen, gelijk aan de Fuji in Japan. Na een schitterende route van ruim 4uur van Taupo naar New Plymouth via de Scenic route door de bergen en overweldigende Nieuw-Zeelandse landschappen aangekomen bij onze accommodatie voor vanavond. Fernbrook house , in een woord fantastisch! Onwijs huis, van allegemakken voorzien en super de luxe. We hebben ons dan ook snel geïnstalleerd met de openhaard aan, kaarsen wijntje erbij en de avond verder doorgebracht met onze nieuwe verslaving ; kaartspelletje The five Crowns😜!

De volgende ochtend na een snel ontbijt op pad naar Mt. Taranaki. Bewolkte start in New Plymouth en we hadden de hoop al opgegeven om Mt. Taranaki nog in volle glorie te kunnen zien, totdat opeens de bewolking brak en de zon doorkwam. Zo mooi, het uitzicht wat we toen voorgeschoteld kregen op de berg!

Uiteraard de fototoestellen weer laten knippen en heel wat mooie kiekjes weten te maken.

De terugweg naar Taupo hebben we via de Forgotten Highway gedaan. Ook weer schitterend mooie natuur alleen onderweg begon het te miezeren. Gaande weg werd de miezer regen en halverwege de rit , precies waar de weg over ging in een onverharde gravel door het tropisch regenwoud hadden we ronduit stortregens ! Erg apart en eigenlijk paste dat ook helemaal bij de setting, net ‘n scène uit Jurasic Park, hotsend en knotsend door de jungle met de ruitenwissers voluit!

Uiteindelijk gewoon veilig en wel aangekomen in Taupo en tegen die tijd was het ook weer zo goed als droog geworden.

1. Carmen:
    22 juli 2018
    Nou gaaf om weer mee te kunnen lezen hoor. Top om te zien dat het weer super is. 💋💋❤️