Time to say goodbye..

13 januari 2024 - Belén, Costa Rica

Gisteren hebben we nog als laatste trip een mooie route gereden van Copey terug naar het Riviera hotel in Belén vlakbij de luchthaven van San José. De plek waar het 3 weken geleden allemaal voor ons begon, ons Costa Rica avontuur!
toen we vanochtend in Copey wakker werden hadden we allebei last van hoofdpijn. Raar want we hadden toch gewoon goed geslapen dachten we. Ben ik even gaan Googelen, wat bleek? Ons huisje in Copey stond op ruim 2.200mtr hoogte dus nog hoger als dat we normaal zitten met de wintersport in de Franse alpen😱 We hadden gewoon last van de hoogte dus. Met een paar grote glazen water bij het ontbijt en nadat we met de auto het hooggebergte uitreden en weer afdaalde richting san José was het ergste leed weer geleden.

vanochtend worden we wakker met gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het erg jammer dat onze geweldige reis door Costa Rica nu echt ten einde gaat komen. Maar aan de andere kant is het ook wel weer mooi geweest. We hebben alles gezien en beleefd wat we van te voren hadden bedacht en het is toch ook wel weer een mooi vooruitzicht om straks jullie allemaal weer in levende lijven te zien. We kunnen ook niet wachten om weer lekker in ons eigen bedje te slapen want na 3 weken van het ene naar het andere hotel begint ook dit vooruitzicht steeds meer te lonken.

Het is straks zaak om de huurauto terug in te leveren bij Alamo. Om 11uur moeten we er zijn.. ben heel benieuwd hoe dat zal gaan verlopen na onze actie de dag voor kerst 🫣 We hebben al afgesproken dat Eric het woord zal doen en ik m’n mond ga houden want ik ben niet zo heel subtiel in dit soort situaties. En vrees dat het averechts gaat uitpakken als ik los ga over wat voor een shit 🤬 auto ze ons hebben meegegeven, heel anders dan we hadden geboekt. Nou ja, we gaan het meemaken.

Vanavond om 19:55uur costa Rica tijd zal ons vliegtuig vertrekken. Met een korte tussenstop in Parijs en met het tijdsverschil van +7uur wat we nu in ons nadeel ook om de oren krijgen zullen we zondagmiddag rond 4uur weer op Schiphol landen. Met een koffer vol met hele mooie herinneringen komen we terug in Nederland. Costa Rica wat was je fantastisch en overweldigend!

pura vida!

IMG_2239

1. Wim en Aleida:
    13 januari 2024
    Mooie reis geweest, goede reis terug en weer lekker in jullie eigen bedje slapen. 😘
  2. Monique:
    14 januari 2024