Verkenning van de WhitSunday Islands met Sarah&Sarah

26 juli 2018 - Airlie Beach, Australië

Gelukkig dat we gisteravond nog net op de valreep hadden kunnen boeken voor een excursie door de Whitsunday Islands en wel met Ocean Rafting. Om kwart voor 9 stipt werden we opgehaald door Sarah met het shuttle busje voor de deur van ons appartement en om 9uur waren we in de haven van Airlie Beach om ons in te checken voor vertrek. Allemaal super relaxed en zo gemakkelijk, je zou bijna denken dat het personeel ook allemaal op vakantie was😜.

Na even in het zonnetje te hebben gewacht totdat iedereen zijn of haar wetsuit had gepast en uitgezocht, kon iedereen de boot op. De groep was in tweeën gedeeld over 2 boten, per boot slechts zo’n 28 personen dus plek genoeg voor iedereen om optimaal van het uitzicht en van de excursie te genieten! Waren we vanochtend al opgehaald door Sarah “1” en nu bleek onze vrouwelijke schipper ook Sarah te heten, dus welkom aan boord bij Sarah&Sarah! 🛥💨 Sarah-2 zette meteen de toon want we waren nog niet de haven uit of er knalde snoeiharde muziek uit de speakers van de boot en ze gaf plankgas en begon aan een serie haarspeldbochten waar je U tegen zegt, gewoon om te testen of iedereen de veiligheidsinstrukties ook goed had begrepen! Gelukkig bestond onze groep na de capriolen van Sarah-2 nog steeds uit 28 personen, dus we konden verder in ‘n moordend tempo de Whitsundays op.

Heerlijk met wapperende haren (nou ja, voor diegene met haren dan😜🤣!), gezicht in de zon, lekkere muziek aan, stuiterend over het water van de Whitsundays met Sarah-2 aan het roer en Sarah-1 als vliegende ADHD-kip over het dek voor de entertainment aan boord, prachtig stel en super op elkaar ingespeeld. Alles om toeristen zoals wij een prachtige dag te bezorgen, kortom we hadden er zin in!

Na ‘n uurtje kwamen we al aan bij de snorkelplek van vandaag. Mooie rustige spot in een baai vlak bij de kust van een klein eiland. Snorkel-sets en flippers werden uitgedeeld en voor de Aziaten ook reddingsvesten en drijfplankjes (!) want klaarblijkelijk zijn er ook mensen die het in hun hoofd halen om mee op snorkelexcursie te gaan zonder dat ze kunnen zwemmen, haha! Maar goed, na de laatste veiligheidsinstructie het water in geplonst en voor het eerst het rif in volle glorie kunnen bewonderen. Na ff wat geklooi met het snorkelmasker rustig over het koraalrif heen gesnorkeld, zo mooi! Alle kleuren koraal kwamen voorbij, van wit, paars, groen, blauw, rood-gestippeld, we hebben het allemaal gezien. En op sommige plekken werd je omringt door honderden vissen, zo dichtbij dat je ze bijna kon aanraken. Bijna, want als je een hand uitstak, schoot de hele groep uit elkaar.

Na deze geweldige ervaring de boot weer op zodat Sarah-2 plankgas naar de volgende stop kon scheuren, Hills Inlet; een mooi uitzichtpunt over de Whiteheaven Beach. Na een kleine bushwalk vanaf het strand waren we boven en wat we toen zagen was echt oogverblindend, zowel letterlijk als figuurlijk! We keken van bovenaf op Whiteheaven Beach, het op een-na mooiste strand ter wereld. Het mooiste strand ter wereld ligt ergens in de Caribean en dat is nummer 1 omdat daar ook nog ‘n luxe resort aan het strand ligt wat Whiteheaven Beach niet heeft omdat ze het hier puur natuur willen houden. Het zand op de stranden bestaat hier voor bijna 99% uit puur silica waardoor het een poedervormige structuur heeft(net bakpoeder) en extreem wit is waardoor je praktisch niet zonder zonnebril op het strand kunt , zonder verblind te raken. Onwijs mooi en je slaat echt de eerste 10minuten alleen maar met je mond open van pure bewondering. Voor de liefhebbers; veel van de strand-scenes van Pirates of the Caribean zijn hier opgenomen op Whiteheaven Beach, nou we weten nu ook wel waarom, zo super mooi!

Na alle indrukken hadden we ondertussen ook best trek gekregen en omdat het al ver na het middaguur was, zette Sarah-2 er weer de sokken in opweg naar een mooie plek op een ander strand vlakbij Whiteheaven Beach maar bijna net zo mooi en oogverblindend. Het anker werd uitgegooid en binnen 10minuten zaten we aan een overheerlijke tropische lunch met veel zeevruchten, pasta en vers fruit, mmmm!  Vervolgens was het tijd om 2uurtjes op het strand te relaxen en te genieten, nou dat is ons prima gelukt kan ik zeggen. Vooral omdat ze aan boord ook ijskoude blikjes bier in de koelbox hadden 😜🍻 , proost op de vakantie!

Tegen half 4 was het echt tijd om weer terug naar de haven van Airlie Beach te varen, een tocht van nog ruim ‘n uur. Tijdens de terugvaart kon Sarah-2 nog een keer haar stuurmanskunsten ten volle ten toon spreiden, want we kwamen namelijk halverwege de andere boot van Ocean Rafting tegen die ‘s ochtends tegelijk met ons was uitgevaren. Beide schippers maar onze Sarah nog het meest begonnen aan ‘n slalom race met ons arme passagiers als inzet! Echt lachen om zo over het water heen te scheuren en iedereen was ook meteen weer klaar wakker na de relaxte strandmiddag.

Kwart voor5 voeren we weer hotsend en knotsend de haven van Airlie Beach in en toen zat ook dit avonduur er helaas al weer op. Super dag gehad en dat met name dankzij de tomeloze inzet en het enthousiasme van onze beide Sarahs!

1. Desiree:
    wooeiiiii mooi hooor!
  2. Carmen:
    27 juli 2018
    Echt wat een mooi strand! Super gaaf!
  3. Eric&Robin:
    Ja, gaaf hè?! 😃
  4. Ben en Vera:
    27 juli 2018
    Jullie hebben weer 'n super dag gehad, met de beide Sarah's.
    Zou zo wel meegewild hebben, of is dit niet voor de grijze golf? 🌊
  5. Eric&Robin:
    27 juli 2018
    Haha! Nou ma, dat was meer ‘n permanentje watergolf geworden dan🤣🤣