Op weg naar Cape Tribulation, Tropical North

2 augustus 2018 - Cape Tribulation, Australië

Vandaag eindelijk weer terug in de bewoonde wereld en dus ook eindelijk na 4 dagen weer WiFi (!) ..ook al had dat weer de nodige voeten in aarde want het park waar we nu zijn aanbeland in Mission Beach hanteerd de strikte beperking van maar 500MB en die waren er zo doorheen omdat ik vergeten was om de standaard foto upload uit te zetten! Grrr😤

Maar goed , nu even op een terras met gratis WiFi dus probeer zo snel mogelijk een korte samenvatting van de afgelopen dagen te geven want wat hebben wij weer veel beleefd en meegemaakt!

Te beginnen met de rit van Port Douglas naar Cape Tribulation onze meest noordelijke bestemming van onze reis langs de noordoost kust van Australië. Het eerste stuk ging zoals verwacht super snel totdat we bij de Daintree rivier aankwamen. Deze rivier is alleen met een veerpont onder te steken en deze vaart zo ongeveer elk kwartier, met de nadruk op zo ongeveer😉 Met een half uurtje waren we over en toen was het nog een uurtje via een zeer bochtige maar schitterende weg dwars door de jungle naar Cape Tribulation. Schitterend klein huisje in de jungle vlak aan de weg met uitzicht (alweer) over de koraalzee, hoe vervelend kan vakantie zijn, haha!

Wel erg primitief in vergelijking met ons vorige appartement op het resort in Port Douglas, maar met de instelling ‘back to basic’ was het er fantastisch!

Voor ‘s avonds hadden we ons ingeschreven voor een zogenoemde ‘Night Bush Walk’ of te wel, onder begeleiding door het tropisch regenwoud struinen. Nou dat was nog eens een afknapper ! De gids had er over duidelijk helemaal geen zin in en hij liep aan een stuk door te gapen en te klagen dat ie eigenlijk al lang op bed had moeten liggen.. Tsja, dan moet je ook echt avondwandelingen door het bos gaan maken met toeristen.

Op wat hagedissen en spinnen na hebben we ook verder helemaal geen reet gezien in het bos, dus uiteindelijk waren we blij dat we tegen 11uur weer terug in ons jungle huisje waren. Heerlijk in slaap gevallen met alleen het ruisen van de zee en het sjielpen van de krekels, zo ontzettend rustig.