Crockodille hunting

4 augustus 2018 - Cape Tribulation, Australië

Vandaag was alweer de laatste dag in Cape Tribulation. Was soms erg behelpen in ons jungle huisje maar ook wel weer erg gezellig en je hebt echt weer aangewezen op elkaar en de natuur om je heen.

Vanochtend had Karren , de eigenaresse van ons junglehuisje alweer een Tour voor ons weten te boekenkennis wel op een heuse krokedillen safari. Echt lachen, met een echte oude Australische krokedillen hunter in een bootje de rivier op. Tussen de mangrove bossen door op jacht naar krokedillen. De man ging er prat op dat hij de afgelopen 40 jaar de enige was die een licentie had om op deze rivier excursies te mogen geven. En ja, hij wist ook precies waar alle krokodillen te vinden waren. Enkele joekels gezien van super dichtbij! De grootste van allemaal was een zoutwater krokedil die uit de oceaan de rivier op was gezwommen. En hoe goed ook onze krokedillen hunter deze wateren kende, deze krokedil had ie ook nog nooit eerder hier gezien en hier moest hij zelf ook een paar foto’s van schieten. Saltie was dan ook enorm, zilvergrijs met vervaarlijke tanden en van kop tot staart toch zeker gauw ‘n metertje of 6! Alle handen binnen boord en snel weer door.

omdat we de ochtend excursie hadden waren we al tegen 12uur weer aan wal, maar vervolgens was het in een streep door naar onze volgende bestemming; Palm Cove. Ook hier weer een leuke bungalow onder de palmbomen aan het strand. Ja, het wordt denk ik afgezaagd zo langzamerhand😜. Maar ook hier weer een Schitterend uitzicht over de koraalzee. We gaan het hier weer prima naar onze zin krijgen de aankomende 2 dagen, beetje jammer alleen dat ook hier weer helemaal geen internet verbinding is dus vandaar dat ook dit reisverslag met enige vertraging bij jullie gaat binnenkomen.

1. Carmen:
    6 augustus 2018
    Haha, ook de krokodillentocht is al geweest. Gelukkig ook deze gezien. 😊
  2. Ben en Vera:
    6 augustus 2018
    Hoi Robin en Eric, weer mooie reisverslagen van jullie Supertrip door Australië gelezen.
    Wat hebben jullie saampjes weer veel beleefd en mooi's gezien, 👍🏻👍🏻👍🏻
    De krokodil is niet mijn favoriete dier, maar voor jullie wel leuk dat je ze zo in de natuur gezien hebt, 🐊🐊🐊
    Groetjes van ons, 😘😘😘