Happy Birthday!

7 augustus 2018 - Townsville, Australië

Gisteravond hebben we het uiteindelijk niet meer weten te redden tot 12uur. Op een of andere manier ligt het bioritme op vakantie toch net even wat anders dan thuis. ‘s ochtends vaak al voor zonsopkomst wakker en ‘s avonds veelal voor 11uur doodmoe op bed. Maar goed, dan heb je eigenlijk ook wel het meeste profijt van de dag dus op zich ook wel weer logisch.

Vanochtend dus ook weer vroeg wakker, beetje geholpen door de wekker die we om 7uur hadden gezet. Met de eerste zoom van de wekker waren we eigenlijk ook al half wakker, dus direct maar opgestaan want we hadden allebei geen zin om nog heel veel langer op de camping in Mission Beach te blijven. Koffers weer dichtgooien, douchen en tandenpoetsen en zo snel mogelijk uitgechecked uit camping-tot-nooit-weer-ziens !

Iets verderop in het centrum van Mission Beach gestopt voor een lekker ontbijtje met verse just en een of ander broodje met ei en bacon. Lag wel zwaar op de maag die vette bacon. Snap je trouwens niet want de Australiërs zijn over het algemeen echt ontzettend met hun gezondheid bezig en ze sporten alsof hun leven er vanaf hangt, maar ‘s ochtends wordt er steevast ontbeten met dikke vette plakken bacon of pannenkoekjes met zoete stroop.

Vandaag was ook de verjaardag van Eric, 7-augustus , 43 jaar alweer!  Ondertussen heeft hij z’n verjaardag al op verschillende plekken in de wereld kunnen vieren en nu dus ook Down Under in Australië.

De trip van vandaag naar Townsville zou volgens de navigatie 3 uur in beslag gaan nemen en dit bleek achteraf ook een heel eind te kloppen. Door diverse wegwerkzaamheden kwam er nog wel bijna een half uur bij maar tegen half1 waren we op plaats van bestemming, The Gulfs appartments in Townsville. Wat een verademing ten opzichte van gister ! Heerlijk ruim appartement, lekker rustig met uitzicht op ‘n zwembadje en eigen terrasje. Bovenal , weer internet en WiFi zonder enige restrictie gewoon onbeperkt lekker foto’s uploaden en het reisblog bijwerken.

‘s middags er toch nog even op uit gegaan omdat het weer behoorlijk tegenviel qua zon. Eigenlijk ook bijzonder want Townsville is met 320 dagen zon per jaar een van de zonnigste plaatsen van Australië en wij hadden uitgerekend dus een van de weinige dagen zonder zon te pakken! ‘s middags dus nog een paar uurtjes naar het HQ Zee-aquarium van Townsville geweest. Het grootste levende koraalrif op land, wat ze met meganische golfslag zo natuurgetrouw nabootsen. Grote haaien, roggen, felgekleurde vissen en koraal in alle mogelijke vormen en kleuren, heel mooi. Uiteraard weer een hele batterij foto’s gemaakt die niet onder doen voor een gemiddelde diepzeeduik!

En toen was het tijd voor een goed diner met een lekkere fles wijn want de verjaardag van Eric moest gevierd worden. Heerlijk gegeten en lekker gezeten en de (bijna) voorbije vakantie de revue laten passeren. Het zit er weer op voor vandaag , sweet dreams...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bart:
    Hoi Robin en Eric,
    gelukkig weer op een goede plek. en idd er is bijna niets ergers op de wereld dan met stacaravans volgepropte campings ( wij vermijden die dan ook altijd)
    Eric nog van harte gefeliciteerd met je 43e verjaardag, en geniet nog maar even samen van de laatste dagen in Australië.
  2. Carmen:
    7 augustus 2018
    Ja, hier ook dan nog maar even gefeliciteerd. Op hoeveel manieren heb ik het nu gedaan💋💋🍺
  3. Mia en Hans:
    7 augustus 2018
    Hey Guys Het zit er bijna op. Genoten van jullie verhalen. Jammer van het caravan park. Daarom vermijden wij die ook als het kan en geven de voorkeur aan Freedom Camping. Eric van harte gefeliciteerd. Ook leuk om te lezen dat jullie toch regelmatig 5 Crowns spelen. xx