Wallabies spotten op Magnetic Island

8 augustus 2018 - Magnetic Island, Australië

de laatste volle dag in Australië...helaas het zit er al weer bijna op. De reis waar we meer dan een jaar geleden over begonnen na te denken en te plannen, is werkelijk voorbij gevlogen! De week in Nieuw-Zeeland bij Hans&Mia was veel te kort en ook de volgende 3 weken in Australië waren om voordat we er erg in hadden.

Maar goed, we hebben vandaag nog ‘n dag, dus die gaan we goed benutten. Na de, qua zon, tegenvallende dag in Townsville van gisteren vandaag schitterend weer! Met stralende zonneschijn opgestaan en de rest van de dag ook geen wolkje meer aan de lucht gezien.

Gisteravond nog snel online de veerboot naar Magnetic Island geboekt, bij de enige maatschappij die überhaupt auto’s mee over zet naar het eiland want we wilde wel mobiel zijn met onze 4WD om de boel te verkennen. Magnetic Island is een relatief klein eilandje nog geen 20km uit de kust van Townsville. Een nationaal park beslaat ruim de helft van het eiland en verder liggen er 4 kleine dorpjes verspreid langs de oostkust. De kusten bestaan uit schitterende baaien met op sommige plekken het koraal tot aan het strand. Dus ook nu weer de snorkels, zwembroeken en badhanddoeken achter in de auto en gaan met die banaan!

Direct na de overtocht naar een uithoek van het eiland gereden, uiteraard alleen te bereiden met 4WD want Eric wilde nog een keer onze rentalcar tot het uiterste testen😜. Hartstikke mooie rit door de bush en tussen grote eukalyptus bomen door, op jacht naar de eerste koala want die hadden we de afgelopen 3 weken nog helemaal niet gezien in Australië terwijl dit toch het Nationale icoon is. Nou niks dus, geen koala’s gezien en veel verder dan hele zwermen rondfladderende vlinders en krijsende kaketoes is onze wildlife experience niet gekomen. Maar wel een erg mooi ritje wat uiteindelijk eindigde op een zandstrandje. De zee was daar niet echt toegankelijk, dus vervolgens de zelfde weg weer helemaal terug gemaakt naar de doorgaande weg. Op onze kaart van het eiland stond ook een snorkel baai aangegeven, ook enkel te bereiken met 4WD maar dat was voor ons geen probleem. Deze weg leverde echter wel wat meer uitdagingen op voor ons karretje maar natuurlijk wist Eric ons er met z’n stuurmanskunsten ook hier weer goed doorheen te loodsen. Super mooie baai met geweldig zandstrand wat langzaam afliep in de zee. En inderdaad, vrijwel direct aan het strand begon het koraalrif. Niet zo mooi en kleurrijk als we bij Cape Tribulation hadden gezien, maar er zaten zeker zo veel vissen! Hadden we onze Teletubbie-Maskers toch niet helemaal voor niks helemaal naar de andere kant van de wereld meegesleept 🤣!

Na een paar uurtjes op het strand en in het water hadden we er wel genoeg van en we hadden ondertussen ook best trek gekregen dus opzoek naar een geschikt lunchcafé. Dit vonden we in Horse Shoe Bay aan het strand. Één van de laatste dingen van de lange bucketlist voor deze vakantie was om nog een echte originele Australische  home-made pie te eten. Nou, hij smaakte heerlijk! Check ✔️!

Vervolgens weer op weg, nu met als doel om dan tenminste nog de bekende Rock Walkabies van Magnetic Island te spotten want als het met de koala’s dan niet wilde lukken dan tenminste toch ‘n Wallaby op de foto. Viel het in eerste instantie nog helemaal niet mee om ze te vinden, toen we ze eenmaal in de gaten hadden en wisten waar we ze moesten zoeken, struikelde je er bijna over! Vooral als je je even omdraaide of net de andere kant op keek dan kwamen ze uit alle hoeken en gaten achter je te voorschijn, super grappige diertjes.

Nou ja, op de koala’s na zijn we een heel eind gekomen op onze bucketlist. Geloof dat we met een onwijs bevredigend gevoel morgen weer het vliegtuig naar huis in kunnen stappen. Vakantie was zoals altijd weer veel te kort maar op een gegeven moment komt ook het gevoel dat het mooi is geweest en toch ook wel weer lekker om naar huis te gaan. Ook deze keer keren we met een koffer boordevol mooie en dierbare herinneringen terug naar Nederland en ook al wee stiekem kleine plannetjes aan het smeden voor onze volgende reis...

1. Carmen:
    8 augustus 2018
    Mooie afsluitende foto’s hoor😊. Tot gauw.. goede en veilige vlucht💋
  2. Eric&Robin:
    9 augustus 2018
    We missen jullie nu toch onderhand echt wel ‘n beetje dus we komen maar weer naar huis😉😘😘