Hello & Goodbye Auckland..

27 januari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vanochtend heerlijk rustig aan gedaan in ons huisje bij de Kai Iwi Lakes, want het maakte niet uit hoe laat we uit zouden checken dus 'what the hack' het was toch onze laatste dag van de vakantie. Het ontbijt werd weer keurig netjes om 09:00uur gebracht. Begon de ochtend nog met zon, voordat we het ontbijt ophadden begon het te regenen. Het leek wel of het weer zich had aangepast aan onze 'einde-vakantie-stemming' ! Maar voor de Nieuw-Zeelanders en de dorstige natuur was ook deze bui weer 'n zegen want men beleeft hier naar het schijnt een van de droogste zomers allertijden dus elke druppel is welkom. Vanaf begin van dit jaar heeft het in Nieuw-Zeeland op veel plaatsten nauwelijks geregend en voor een land waar het normaal is dat het om de anderste dag regend is het dus nu al uitzonderlijk droog.

Met weemoed, maar toch ook een gevoel dat het na 5 weken van huis toch wel mooi is geweest, hebben we de laatste 200 en zoveel kilometers van deze vakantie vanaf de Kai Iwi Lakes naar Auckland afgelegd. Onderweg hebben we voor onszelf alle hoogtepunten de revue laten passeren en onszelf voorgenomen dat een van onze volgende verre reizen een combi gaat worden van Australië en Nieuw-Zeeland omdat beiden nu hoog in onze favorietenlijst staan!

Maar ja, we willen ook nog zoveel nieuwe landen gaan zien...Zo staan Argentinië en Chili, maar ook Canada/ Yellowstone en Alaska nog steeds op ons verlanglijstje! We gaan wel zien wat de toekomst ons nog brengt en hoeveel we nog van de wereld mogen gaan zien. Maar een ding is zeker, we gaan morgen met een bomvolle koffer boordevol super mooie herinneringen terug naar huis en dat neemt niemand ons meer af!!

Waarschijnlijk is dit de laatste update van ons reisblog, of er moet nog een mogelijkheid zijn morgenavond op de luchthaven van Seoul als we daar op de aansluitende vlucht naar Amsterdam moeten wachten. Anders voor nu alvast ; bye, bye !! Kia Ora !!

Eric&Robin

1. Mia en Hans:
    27 januari 2015
    Hey guys. Have to do this in English as my tablet doesn't recognize Dutch.
    It was so good to see you both again last week. I felt sad after you had gone. Hans and I wish you a safe trip home and we do hope you will come back again. You had a great time in our beautiful country and you certainly appreciated and enjoyed it all. But...... There is a lot more to see so do comeback. We'll definitely stay in touch. Love Hans and Mia.
  2. Ben en Vera:
    27 januari 2015
    Hoi Robin en Eric,
    ja aan alle mooie dingen komt 'n einde, zo ook aan jullie prachtige SUPER REIS naar New Zealand, ☀️☀️☀️
    Wat hebben we fijn via het Reisblog mee mogen genieten van al het mooi's dat de natuur en cultuur van New Zealand jullie geboden heeft,
    Dit is een reis geweest waar jullie samen met heel veel plezier aan terug mogen en zullen denken.
    Nu nog 'n lange vliegreis ✈️ van 23.00 uur voor de boeg en dan weer terug in ons koude landje.
    Tot ziens op Schiphol, liefs van pa/ma,Ben/Vera,
  3. Marigje:
    30 januari 2015
    Ik heb meegenoten! Weer veilig thuis?
  4. Eric&Robin:
    2 februari 2015
    Hi Marigje!
    Ja, het was een onvergetelijke reis waar we met volle teugen van hebben genoten! Donderdagochtend (in de sneeuw!) weer aangekomen in Nederland. Toch wel 'n aantal dagen behoorlijk veel last gehad van jetlag , maar ondertussen gaat dat alweer een heel stuk beter.
    Tot dinsdagochtend op de zaak!
  5. Eric&Robin:
    2 februari 2015
    Hi Mia&Hans,
    Nogmaals super bedankt voor jullie ongelofelijke gastvrijheid en de hele leuke tijd die we bij jullie hebben gehad!
    Eric en ik hebben er ontzettend van genoten van al het moois dat Nieuw-Zeeland te bieden heeft; overweldigende natuur, lekkere eten, aardige en behulpzame mensen en uiteraard ook het heerlijke zomerweer!!
    We komen zeker nog eens terug om alles te gaan bekijken waar we deze keer geen tijd voor hebben gehad. Dikke kus van ons en we houden zeker contact! Eric&Robin