sailaway !

3 augustus 2018 - Cape Tribulation, Australië

De eigenaresse van ons jungle huisje was zo aardig om een aantal excursies voor ons te boeken en dus stond er voor vandaag een luxe catamaran cruise over de koraalzee op de planning. We hadden ons van te voren een beetje ingelezen en het werd aangeprezen als een van de meest geweldige ervaringen op het rif, dus de verwachtingen waren hoog gespannen.

Inscheping op iets voor negen uur op het strand van Cape Tribulation, via een klein bootje werden we opgehaald en naar de catamaran gebracht die iets verderop in zee op ons lag te wachten. In totaal denk ik zo’n 30 personen aan boord, dus een mooi klein groepje op een mega catamaran , plek genoeg voor iedereen!

Er werd meteen koers gezet richting het buitenste koraalrif, wat bij Cape Tribulation bestaat uit kleine hagelwitte zandbanken en onwijs mooie koraalriffen. Meteen tijdens onze eerste snorkelduik kwamen we zeeschildpadden tegen en de meest mooie en kleurrijke koralen die je je maar kunt voorstellen. Ook erg veel felblauwe zeesterren en enorme doopvontschelpen, sommige van wel 2 meter groot en naar verluidt meer dan 100 jaar oud!

Na een tropische lunch aan boord met verse garnalen in overvloed was het snel door naar de volgende snorkelbestemming. Deze lag vlak voor de kust van een onwijs mooi zandeilandje midden in de oceaan, kon net zo goed doorgaan voor een scène uit ‘n filmsoundtrack mooi! En ook hier weer veel zeeschildpadden, zelfs met eentje een stukje kunnen zwemmen. Het was een joekel van wel 1,5meter groot, maar zo gaaf!

Nadat we zo’n uurtje of 6 op het rif waren geweest werd er weer koers gezet naar vaste wal en kwam er een eind aan dit geweldige avontuur. Geloof dat we deze dag echt mogen bestempelen als een van  de absolute hoogtepunten van onze reis. 2 van onze doelen bereikt, zwemmen met schildpadden en met een catamaran zeilen over het rif. Als we morgen ook nog krokodillen gaan spotten dan zijn we klaar 😜

1. Carmen:
    6 augustus 2018
    Hè, weer internet. Maar nog niet voldoende voor het uploaden van de foto’s? Wel weer super dat het zo gaaf was🐢🐢
    Pas morgen maar op, voor de krokodillen🐊veel plezier nog💋
  2. Carmen:
    6 augustus 2018
    Ik was gewoon te snel met mijn reactie🤪hier zijn de foto’s😄😗