En verder Noordwaarts voorbij de Steenbokskeerkring naar Airlie Beach

25 juli 2018 - Airlie Beach, Australië

Vanochtend wakker geworden met het zacht ruisen van de Koraalzee op de achtergrond en het gekwetter van een groep papegaaien in de palmbomen voor ons huisje aan het strand, hoe veel slechter kun je het treffen?! 😜

Na het optrekken van de ochtendmist kregen we een schitterend uitzicht op zee en de baai van Yeppoon. Heerlijk wakker worden weer zo, met ‘n kop koffie en het fototoestel in de aanslag, vakantie!

Omdat we vandaag helaas weer een pure reisdag voor de boeg hadden, konden we niet al te lang van dit prachtige uitzicht genieten. Tegen half10 met zachte tegenzin de koffers weer in de auto gezet en naar het 1ste het beste tankstation gereden om de auto maar meteen helemaal af te tanken voor de rit van ruim 500km ofwel 6uur verder naar het noorden. Airlie Beach is vandaag onze eindbestemming, voorbij de Steenbokskeerkring, dus officieel in de tropen.

Uren en uren saaie wegen met aan weerskanten het typerende Bushlandschap bestaande uit eucalyptusbomen en struiken in elke soort en maat die je maar kunt bedenken. Afgewisseld met om de zo veel kilometer ‘n ‘Road-kill’ ofwel ‘n dood beest dat is aangereden langs of op de weg. Bij de honderd zijn we maar gestopt met tellen en toen waren we nog lang niet halverwege, zo ontzettend veel dode kangaroos, konijnen en wallabi’s lagen er. En dat terwijl we onderweg welgeteld 4 stuks levende Kangaroos zijn tegengekomen en we hebben echt ons best gedaan om ze te spotten!

Na een korte omweg iets boven Makay , halverwege onze rit naar het noorden, naar het door de Loneley Planet aangeprezen als sterk ondergewaardeerd Nationaal Park Mt. Hillsborough gereden. Aldaar gekozen uit de kortste wandelroute , een kleine tocht door tropisch bush en mangrove bos. Door verschillende borden langs de route was het ook een educatieve aangelegenheid dus toch nog wat opgestoken ook al hebben we vakantie!😜

Uiteindelijk na een rit van al met al ruim 6 uur in Airlie Beach uit de auto gerold en ingechecked bij ons nieuwe onderkomen voor de aankomende 2 dagen. Gelukkig hebben we op de valreep ons nog in kunnen boeken op een excursieboot voor morgen om over het rif te varen tussen de White Sunday-Eilanden door om te snorkelen en de wereldberoemde hagelwitte zandstranden van White Heavenbeach te bezoeken. Enorm benieuwd want dit wordt onze eerste snorkelervaring op het Great Barrier Reef, waarvan morgen uiteraard uitgebreide verslaglegging !