Up north to Hervey Bay

23 juli 2018 - Hervey Bay, Australiƫ

Nadat we vannacht de Formule-1 via internet in bed hebben gekeken , nou ja Eric meer dan ik šŸ˜œ! Vanochtend weer heerlijk met ā€˜n kop koffie in het ochtendzonnetje de reisplannen voor vandaag gesmeed. Einddoel voor vandaag ; Hervey Bay , zoā€™n 300km noordwaarts van Brisbane.

Geheel volgens planning om 10uur vertrokken vanuit ons heerlijke stekkie in Balmoral, Brisbane. Via deĀ M1 noordwaarts de stad uit en pas toen zagen we hoe groot en uitgestrekt Brisbane eigenlijk wel niet is. Met ruim 2,5 miljoen inwoners is Brisbane de 2naĀ grootste stad van AustraliĆ« en ook de sterkst groeiende. Vrij compact centrum maar enorm uitgestrekte buitenwijken. Na bijna ā€˜n uur rijden hadden we eindelijk ook de laatste buitenwijken achter ons gelaten en konden we op weg naar de Glas House Mountains. Een klein gebergte ten noorden van Brisbane met hele steile bergtoppen. Eigenlijk bestaat het gebergte uit oude vulkaantoppen die door sterke erosie alleen maar spitser en grilliger zijn geworden in de loop der jaren. Via de toeristische route zijn we naar een mooi uitzichtpunt gereden met schitterende vergezichten. Op de weg terug naar beneden koffie en sandwiches gegeten bij een echt Aussie lunchcafĆ©.

Terug op de toeristische route verder naar Hervey Bay. We waren onderweg al verschillende reclames tegen gekomen van de Australian Zoo. De dierentuin en het krokodillen educatie centrum welke weilenĀ Steve Erwin ooit heeft opgericht. Omdat het ons verder aan de tijd ontbrak, snel even een foto gemaakt bij de ingang en door naar Hervey Bay.Ā

Om klokslag 4uur bij onze eindbestemming five3five in Hervey Bay waar onze gastheer van het appartement ons al stond op te wachten omdat we deze zoals afgesproken ā€˜n half uurtje voor aankomst hadden bericht. We hadden van de beste man ā€˜n gratis upgrade van appartement gekregen ā€˜omdat we uit Holland kwamenā€™ ja, ja, zal wel weer, maar ons appartement zag er in ieder geval super uit met fantastisch groot terras aan de boulevard van Hervey Bay! šŸ˜ƒ Gelijk ook maar even via meneer tickets laten regelen voor Whale watching morgenochtend want er schijnen momenteel erg veel walvissen met hun jongen vlak voor de kust van Hervey Bay te zitten op weg vanuit de warme tropische wateren in het noorden tijdens hun jaarlijkse migratie naar Antartica. Erg benieuwd of we er morgen ook gaan spotten maar volgens de enthousiaste eigenaar moeten we er tientallen gaan zien, we zijn benieuwd šŸ˜œšŸ³

Fotoā€™s

1. Desiree: