Albums

Albums 21 - 40 van 48

1. image

Over de Haast pass naar Fox Glacier

Vandaag vanuit Wanaka vertrokken en via de MH6 over de Haast pass dwars door de Nieuw-Zeelandse Alpen om vervolgens aan de Westkust bij de Tasman zee uit te komen. De MH6 weg verder naar het noorden vervolgt met een mooie tussenstop bij Ship Creek naar…

42 foto’s

2. image

van Queenstown naar Wanaka via de Crown Range Road

Vandaag een heerlijke korte rit van Queenstown naar Wanaka via Arrowtown en de hoogste geasfalteerde doorgaande weg van Nieuw-Zeeland; de Crown Range Road. Arrowtown; 'n soort openluchtmuseum van een oud goudzoekersstadje. Crown Range Road; de verbindingsweg…

17 foto’s

3. image

Mirror Lake & Milford Sound

Vandaag een lange dag achter de rug. 's Ochtends om 5uur (!) opgestaan in Te Anau om om 6uur bepakt en bezakt in de auto te kunnen zitten op weg naar de Milford Sound waar we de ochtend excursie geboekt hadden. Onderweg nog een stop heen bij de…

70 foto’s

4. image

Van Dunedin naar Te Anau via de Southern Scenic route

Vandaag een lange reisdag achter de rug. Startpunt was Dunedin; stad met z'n wortels onmiskenbaar in Schotland en overeenkomstige architectuur. Vervolgens helemaal via de Southern Scenic route min of meer de zuidkust van get Zuidereiland gevolgt…

24 foto’s

5. image

Oamaru, pinguin kolonie en zeeleeuwen

Bij Oamaru weer aan de oostkust van het Zuidereiland gekomen en de blauwe pinguïn kolonie en zeeleeuwen gespot ! Ondanks het stormachtige weer, hartstikke blij dat we hier even een stop hebben gemaakt om deze dieren van zo dichtbij te bewonderen.

15 foto’s

6. image

Clay Cliffs, in de buurt van Twizel

Gave klei formaties uitgesleten door regenwater. De tocht ernaartoe was natuurlijk weer steil omhoog, maar dat was het afzien uiteindelijk zeker waard!

11 foto’s

7. image

Mt. Cook

Mt. Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland met 3.754mtr. Ook hier slaat de opwarming van de aarde genadeloos toe en zijn er in de afgelopen haren al heel wat kilometers ijs van de gletsjer afgesmolten en zullen er helaas nog vele volgen..

10 foto’s

8. image

van Wellington naar Christchurch en door naar Twizel

Vandaag een reisdag voor de boeg; binnenlandse vlucht van Wellington op het Noordereiland naar Christchurch op het Zuidereiland. Vervolgens met huurauto nummer 2 nog een trip van zo'n 250km afgelegd via het schitterend licht blauwe meer Tekapo naar…

15 foto’s

9. image

Wellington; City of Wind

Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland en berucht om het feit dat het er bijna altijd waait en dan bedoelen we ook echt hard > windkracht 6 of hoger! Het toeval wilde dat het vandaag weer een schitterende en bijna windstille dag was; een regelrecht…

46 foto’s

10. image

Van Masterton naar Wellington; Waiohine Gorge

Kleine omweg via de schitterende Waiohine Gorge ( ofwel ravijn). Nou met dat ravijn viel het uiteindelijk wel mee, maar de weg ernaartoe was zo stoffig dat het na terugkeer op de snelweg wel leek of we recht uit de woestijn kwamen zetten!

17 foto’s

11. image

Napier, city of Artdeco

Na de grote aardbeving van 1931 lag Napier grotendeels in puin. Geheel in de toonaangevende bouwstijl van die tijd is het hele stadscentrum binnen een recordtempo van 22 maanden weer helemaal opgebouwd in Artdeco stijl.

21 foto’s

12. image

via Tongariro National park naar Napier

Vandaag zijn we door het Tongariro National park gereden; het park wat de drie hoogste en meest active vulkanen van Nieuw-Zeeland herbergt. De hoogste van de drie is ruim 2.700mtr. hoog en bedekt met eeuwige sneeuw. Laatste grote uitbarstingen in 1995/96,…

19 foto’s

13. Uitzicht vanaf dakterras!

upgrade in Lake Taupo; dagje pure luxe!

Wat een aangename verassing vandaag! Gratis upgrade naar een super de luxe onderkomen. Vooral het uitzicht vanaf ons terras is magnifiek !! Geweldig mooi!

7 foto’s

14. image
  15. image
  16. image
  17. image

Rotorua Maori show

Maori show in Rotorua. Helaas zijn de foto's van de show binnen erg onscherp omdat we de flits niet aan de praat kregen..over 'n paar jaar maar voor de herkansing en voor nu enkel de buitenfoto's.

8 foto’s

18. image

Rotorua

Geothermische pruttelpot op de breuklijn van 2 aardplaten. Het stinkt er als de hel naar zwavel, maar het levert wel weer fantastische plaatjes op!

32 foto’s

19. image

Cathedral Cove, van Tairua naar Whakatane

Vanochtend vroeg op pad om zo snel mogelijk aan de 1,5uur durende wandeltocht naar Cathedral Cove te beginnen. startpunt; strand bij Hahei op Coromandel Peninsula. De foto's spreken voor zich denk ik; na 1,5uur klimmen en dalen door de jungle, 'n…

37 foto’s

20. image

Van Auckland naar Coromandel , Tairua

2 jan 2015 Van Auckland naar Coromandel schiereiland. Van de west naar de oostkust dwars overgestoken via 'n 30km onverharde weg; ondertussen een schitterend mooie waterval gezien en vervolgens naar de eindbestemming van vandaag, Tairua.

22 foto’s

« Vorige 1 2 3 Volgende »