Albums

Albums 1 - 20 van 48

1. image

Ripiro beach, langste strand van Nieuw-Zeeland

Vanmiddag waarschijnlijk voor de laatste keer deze vakantie naar het strand geweest, dus meteen dan ook maar het aller langste strand van Nieuw-Zeeland; Ripiro Beach. De Abeltasman zee was vandaag onstuimig, dus er stond een hoge golfslag!

9 foto’s

2. image

Op de mountainbike om Kai Iwi Lake

Na alle wandeltochten en klim&klauterpartijen van de afgelopen weken als klap op de vuurpijl ook nog ff wezen mountainbiken! In den bakkende zon, heuvel op, heuvel af..was misschien achteraf bezien toch niet zo'n strak plan van ons maar we hebben…

9 foto’s

3. image

Wai Iwi Lakes/ Wai Hou Oma Lodges

Schitterend onderkomen voor onze (helaas) alweer laatste 2 dagen van de vakantie, de Wai Hou Oma Lodge bij de Wai Iwi Lakes! Een natuurpark met slechts 4 lodges (huisjes) helemaal vrij in de natuur aan het water, zo mooi!

12 foto’s

4. image

Kauri bossen/ Waipoua Forest

De gigantische Kauri bomen bekeken in het Waipoua Forest. Er staan echt joekels tussen van tegen de 100 meter hoog en meer dan 2.000 jaar oud!

12 foto’s

5. image

90 mile beach

Het zuidelijkste deel van de roemruchte 90 mile beach op geweest met de rentalcar. Het zand was kei hard , dus was prima te doen.

14 foto’s

6. image

Kaitaia

De tweede tropische verassing! Ons B&B in Kaitaia bleek een heel mooi groot zwembad te hebben te midden van een tropische tuin, super gaaf! Heerlijk de hele middag aan en in het zwembad vertoefd. Relaxed!

20 foto’s

7. image

Bay of Islands deel-2

Vanuit Kerikeri via de 'One million dollar view road' verder langs de kust van de Bay of Islands om uiteindelijk in Kaitaia te eindigen.

19 foto’s

8. image

Kerikeri

Erg naar uitgekeken en gelukkig ook helemaal zoals we ons hadden voorgesteld en zelfs nog beter; ons verblijf op een tropisch resort in Kerikeri ! Helemaal super! We gaan hier nog even snel bijbruinen voordat we weer de Hollandse winterkou in gaan..

9. image

Waitangi Treaty grounds

Hier werd historie geschreven! Met de ondertekening van het verdrag van Waitangi kwam er een einde aan de oorlogen tussen de Maori's en de nieuwe kolonisten en kon er een gezamenlijke vreedzame start gemaakt worden voor het nieuwe land; Nieuw-Zeeland.

10. image

Bay of Islands

Met een heerlijk zonnetje en zomerse temperaturen een schitterende rondrit gemaakt door de Bay of Islands. Het heet natuurlijk niet voor niets de Bay of Islands, want het is er vergeven van ontelbare grote en (piep)kleine eilandjes.

18 foto’s

11. image

Cathedral Cliffs bij Gore Bay opweg naar Christchurch

Met een kleine de-Tour zijn we onderweg van Kaikoura naar Christchurch even via Gore Bay en Port Robinson gereden om de Cathedral Cliffs te bekijken. Spectaculair uitzicht vanaf een hoog uitzichtpunt over de Cliffs met daarachter de oceaan.

5 foto’s

12. image

Whale-watching Kaikoura

We hadden gelukt! Niet één, maar twee gigantische potvissen gespot vandaag tijdens onze whale-watch excursie! Potvissen zijn een van de grootste walvissoorten op aarde met een lengte van zo'n 20meter. Bij de tweede kon de boot het dichtste bij…

24 foto’s

13. image

Kaikoura beach

Vandaag lekker 'n dagje helemaal niks! 's ochtends op een totaal verlaten strand achter het hotel wat foto's gemaakt en 's middags de reservering voor de whale-watch excursie van morgenochtend gemaakt.

13 foto’s

14. image

Wainui Bay en ontmoeting met de Oostkust

Het was wel een hele rit om er te komen maar dan heb je uiteindelijk wel wat. Heel verlaten strand voor ons alleen! Echt 'n beetje het Robinson Crusoe gevoel

23 foto’s

15. image

Zeehondenspotten in Half Moon Bay

Zeehondencrèche Pieterburen is er niks bij!! Honderden zeehonden op en tussen de rotsen. Voor de jongen is een veilig heenkomen in de vele poelen en kommen vol water tussen de rotsen waar ze heerlijk in rondzwemmen onder toeziend oog van de volwassen…

16. image

Mount Richmond Estate, Rai Valley

Geen hoge verwachtingen op voorhand van deze accommodatie want het ligt behoorlijk achteraf...maar tot onze grote verbazing blijkt het een kleinschalig maar zeer hoogstaand vakantieparkje te zijn, te midden van prachtige natuur! Helemaal weer super dus!…

8 foto’s

17. image

Buller river

Buller River, de rivier die bij Westport in de Tasman Zee uitkomt en 165km landinwaarts bij Lake Rotoiti ontspringt. Via de MH6 de rivier stroomopwaarts gevolgt totdat we bij de stroomversnellingen aankwamen. Hier een groot aantal foto's gemaakt,…

14 foto’s

18. image

Punakaiki; Pancake rocks & Blowholes

Omdat we er door het slechte weer van gisteren hard aan voorbij zijn gereden, vanochtend in de herkansing naar Punakaiki om de Pancake rocks en de Blowholes te zien. Het klaarde vanochtend opeens geweldig op en met stralend weer hebben we weer naar hartelust…

40 foto’s

19. image

verregende dag aan de westkust

Vanochtend met miezer vanuit Fox Glacier vertrokken voor een mooie panoramische tocht langs de westkust naar het noorden tot aan Westport. Echter gaandeweg de rit veranderde de miezer in complete stortregens en bleef er van de mooie uitzichten weinig…

16 foto’s

20. image

Fox Glacier

En toen klaarde het vanavond toch nog plotseling op zodat we nog snel een paar mooie foto's van de Fox Glacier en de bergen Mt. Tasman en Mt. Cook konden maken!