Nog 'n keertje de Bay of Islands opweg naar Kaitaia

24 januari 2015 - Kaitaia, Nieuw-Zeeland

Vanochtend heerlijk uitgeslapen wakker geworden in ons huisje op het tropisch resort in Kerikeri. Omdat het 's nachts nog zo lang warm was gebleven, hadden we de tuindeuren opengelaten dus we werden wakker met het ruizen van de wind door de palmbomen en het zonnetje in de kamer! Hoe vervelend kan het leven toch zijn?!

Vandaag hadden we deel twee van de rit door de Bay of Islands op het programma staan. Vanuit Kerikeri via de zogenaamde 'One million dollar view road' vlak langs de kust om vervolgens weer het binnenland in te slaan en te eindigen in Kaitaia, onze eindbestemming voor vandaag.

De One million dollar view Road heet zo omdat de uitzichten onbetaalbaar mooi schijnen te zijn. Grotendeels heeft de bedenker van deze naam daar wel gelijk in gehad want op sommige punten was het uitzicht spectaculair. Maar op andere plaatsen werd de mooie kustlijn aan het zicht onttrokken omdat ook in Nieuw-Zeeland de mensen met geld de mooiste plekjes voor zich opeisen en daar, achter 'n groot hek of hoge struiken hun huis neer planten..

Na de mooie kustroute langs de Bay of Islands was het tijd om weer het binnenland in te rijden en op weg te gaan naar Kaitaia. In Kaitaia hadden we voor vanavond een bed&brackfast geboekt, dus bij de eigenaar aan huis. Onze ervaring hiermee is dat het over het algemeen verrassend goed uitpakt, maar het kan ook wel eens tegenvallen dat blijft een gok. Nou, deze B&B in Kaitaia viel geenszins tegen! We werden direct super hartelijk ontvangen door de Zuid-Afrikaanse eigenaar; Allistar die ons meteen toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen overschakelde op rap Zuid-Afrikaans!

Na een korte introductie kregen we de rondleiding en deze voerde ons naar de achterkant van het huis en de appartementen. Hier was onze verbazing groot om een mega cool zwembad aan te treffen temidden van tropisch aangelegde tuinen! Wat zag het er allemaal geweldig uit! Allister was zo vriendelijk om ons ook nog even twee koude biertjes van het huis te komen brengen, die we dus heerlijk langs de kant van het zwembad hebben opgedronken. Vervolgens hebben we de zwembroeken gepakt en zijn het zwembad ingeponst. De rest van de middag hebben we in en om het zwembad doorgebracht, lekker relaxed!

1. Elvira:
    24 januari 2015
    Ha mannen van het goede leven, wat super hoe jullie reis uitpakt vol mooie verrassingen en ontdekkingen!
    Blijf er nog goed van Genieten :-)
    Doeg elvira
  2. Ben en Vera:
    25 januari 2015
    Hoi Robin en Eric, wat hebben jullie weer een super mooi onderkomen bij de Zuid Africaan in Kaitaia, ziet er super uit.
    Blijf vooral genieten, van al het mooi's, de ☀️☀️☀️☀️☀️en de heerlijke vakantie die jullie samen beleven.
    Liefs van ons uit het koude land,
  3. Helga:
    25 januari 2015
    Hoi Eric en Robin,
    Hoe mooi en foto's ook zijn, hoe geweldig het ook is om jullie avonturen vanaf hier te mogen volgen. Nu is het mooi geweest, kom maar naar huis, wij missen jullie.
    xxx Helga
  4. Eric&Robin:
    26 januari 2015
    Ja, we kunnen ons voorstellen dat alle verhalen van hoe geweldig fantastisch het hier allemaal is en de lekkermakende foto's van tropische stranden jullie zo langzamerhand de keel uit beginnen te hangen!! Haha!
    Niet getreurd, met 'n paar dagen zijn we weer thuis en dan komen we jullie nog uit den treure 'live' vervelen met onze verhalen!
    Na 5 weken beginnen we inderdaad zelf ook wel weer te verlangen naar ons eigen huisje en vooral ons eigen bed..
    Groetjes van ons allemaal Xxx !!