Relaxen aan de Kai Iwi Lakes

26 januari 2015 - Omamari, Nieuw-Zeeland

Heerlijk wakker worden, 'n keer niet van de wekker maar van een stel zwarte zwanen die vlak voor ons terras aan het water een drukte van belang aan het maken waren op het meer. De zon was er vanochtend ook alweer bij, dus snel het terras op met een mok koffie en genieten van het ochtendzonnetje op deze relaxdag in Kai Hou Oma Lodge!

Deze laatste 2 dagen hadden we inclusief ontbijt geboekt, dus voor vanochtend hadden we de afspraak gemaakt dat het rond 9uur gebracht zou worden. En jawel hoor! Iets voor negenen werd het dienblad met ontbijt netjes bij ons huisje afgeleverd, wel een beetje decadent maar we hebben er heerlijk van genoten!

Na het ontbijt hebben we bij de eigenaresse twee mountainbikes opgehaald om een tochtje langs het Kai Iwi Lake te maken. Nou, ik kan je zeggen; als je al meer dan 10jaar niet meer op 'n fiets hebt gezeten dan valt het nog niet mee..(!) En dat in de bakkende zon, heuvel op, heuvel af..pfff! Als beloning en natuurlijk om af te koelen, zijn we zo van de fiets af het meer ingesprongen! Wat was dat water lekker koel, heerlijk!

Na anderhalf uur op de fiets was het mooi geweest en omdat de zadelpijnen ook flink parten begonnen te spelen, zijn we weer terug gereden naar onze Lodge en hebben de mountainbikes snel weer ingeleverd.

's middags ook nog even naar het strand geweest. Kon wel eens de laatste keer zijn deze vakantie, dus we hebben maar gelijk het langste strand van Nieuw-Zeeland uitgekozen; Ripiro Beach. Niet geheel toevallig, want dit strand lag vrijwel direct achter onze Lodge. De Abeltasman zee was behoorlijk onstuimig dus de golven die op het strand beukten waren ook meters hoog! Was wederom (zoals bijna alle stranden die we de afgelopen weken gezien hebben) schitterend.

De rest van de middag hebben we lekker op ons terras en in ons huisje doorgebracht. Gisteravond hadden we nog wat boodschappen gedaan voor het avondeten zodat we er vanavond niet meer uit hoefden. Twee grote steaks met salade stonden er op het menu, mmmmm!!! We hadden alleen geen rekening gehouden met de ietwat rookontwikkeling bij het bakken van onze stukken vlees, dus opeens schrokken we ons kapot toen de brandmelder begon te janken! Snel alle deuren en ramen ff tegen elkaar opengezet en het alarm gereset en na alle consternatie heerlijk onze steaks gegeten.

Nou, het zit er bijna op. Morgen rijden we terug naar Auckland waar we nog één nachtje slapen bij Hans&Mia. En dan is het overmorgen vroeg helaas tijd om afscheid te moeten gaan nemen van dit schitterend mooi land..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Helga:
    Hoi heren,
    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen, even bijkomen van de vakantie ;) Geniet vooral van de zon, die zijn we hier kwijt. Wij vonden jullie reis prachtig om te volgen, willen wel graag de foto's nog een keer met jullie bekijken.
    Tot snel!

Liefs Helga xxx
  2. Carmen:
    Alvast een hele goede terugreis. Doe voorzichtig. Xx
  3. Eric&Robin:
    Hoi zusje,

We zijn nog bezig om te genieten van het laatste uurtje in ons lakeview huisje. Dadelijk de spullen inpakken voor het laatste stukje rijden naar Michelle in Auckland. Nog 1 nachtje slapen en dan zit het er weer op. Het is hier schitterend en heel rustig, maar we willen nu ook wel weer naar huis gaan. We missen jullie toch wel een klein beetje.

Gr. Robin&eric