One way to the tropics!

23 januari 2015 - Kerikeri, Nieuw-Zeeland

De ochtend begonnen met het smeren van de broodjes voor onderweg want voor vanochtend hadden we op de planning om een mooi uitgestippelde route te volgen door de Bay of Islands. Het weer was super; zonnetje en al snel temperaturen oplopend richting de 25 graden, zomerweer dus! De trip was mooi, deels over verharde wegen en ook deels over onverharde cq gravel wegen maar ook deze waren prima te rijden. Onderweg een mooie baai opgezocht om onze lunch naar binnen te werken heel romantisch aan de waterkant . Tot zover de romantiek want we kwamen er op 'n gegeven moment achter dat we ons plekje hadden uitgezocht vlakbij een Maori begraafplaats in het bos vlak achter ons(!) Nou ja, het brood smaakte er niet minder om en de doden hoeven toch niet meer te eten!

Onze rondrit langs de Bay of Islands vervolgens verder vervolgt richting Okiato waar we het autoveer hebben genomen om aan de andere kant van de baai bij Opua weer aan land te gaan.

Vanaf hier was het nog maar een klein stukje naar Waitangi. Waitangi is de bakermat van de moderne geschiedenis van Nieuw-Zeeland. Met de ondertekening van het verdrag van Waitangi in 1840 kwam er een einde aan de strijd tussen de Maori stammen enerzijds en de nieuwe (Engelse) kolonisten anderzijds. Mooi parkachtig openlucht museum waarin de begintijd van de nieuwe jonge natie wordt uitgebeeld en toegelicht, erg educatief.

Na onze culturele uitspatting van vandaag snel door naar wat ontspanning! We hadden er de laatste dagen al steeds meer naar uitgekeken; ons verblijf in het tropisch resort in Kerikeri. Nu maar hopen dat het niet zou tegenvallen, want dat is vaak natuurlijk als de verwachtingen van te voren te hoog gespannen zijn..

Nou, gelukkig niks van dat alles! Geweldig, wat een mooi huisje en zoals we hadden gehoopt in een mooie tropische tuin met een giga zwembad wat nog lekker warm was ook! Snel de biertjes in de vriezer gegooid en een duik in het zwembad genomen. Ondertussen waren de pilskes goed koud en hebben we nog heerlijk zitten genieten op ons terrasje in de zon! Nog even snel wat bijbruinen voordat we volgende week weer terugkeren naar het koude Hollandse winterweer!

1. Ben en Vera:
    23 januari 2015
    Ha Robin en Eric, hebben jullie de slaap weer uit?
    Heb het nieuwe reisverslag gelezen, weer hebben jullie het een en ander meegemaakt.Wel een rare gewaarwording als je er achter komt, dat je de heerlijk belegde broodjes op heb zitten peuzelen, met een Maori-begraafplaats op de achtergrond.
    In Waitangi zijn papa en ik ook geweest samen met Hans en Mia. De foto's kwamen ons weer bekend voor, die boten,huisjes en het park, prachtig dat daar in 1840 het verdrag van Waitangi is getekend.
    Gelukkig is jullie tropisch resort in Kerikeri niet tegengevallen, het ziet er inderdaad tropisch uit en fijn dat warme privé zwembad in die mooie tuin, moet je thuis eigenlijk ook hebben,
    Lekker 'n plons erin gemaakt en daarna aan de koude pilskes zoals jullie schrijven, wat kan vakantie fijn zijn.
    Groetjes van ons en tot de volgende Reisblog, XXX
  2. Eric&Robin:
    24 januari 2015
    Hoi pa&ma,
    Ja hoor we zijn weer helemaal uitgeslapen!
    Kon natuurlijk ook bijna niet anders in zo'n tropische verassing! Haha!!
    Waitangi is best mooi aangelegd hè? En we vonden dat we er toch niet zomaar aan voorbij mochten rijden, want we komen er per slot van rekening niet elk jaar langs.
    Vandaag in onze tweede tropische verassing aangekomen in Kaitaia. Ook weer super gaaf! Heel mooi en groot zwembad temidden van tropische tuinen, dus we hebben de hele middag in en om het zwembad gezeten.
    Groetjes van ons Xxx !
  3. Ria:
    28 januari 2015
    Hoi Robin en Eric,
    tjonge, tjonge, wat een reis......
    ik zit hier en bij het lezen van de verslagen zie ik voor me hoe jullie het daar hebben; fantastisch.
    maar aan alles komt een einde, volgende week weer gewoon naar Sencio Robin!
    Wij kijken daar naar uit, is stil zonder jou......en Bart heeft t druk.........
    ik ben benieuwd naar de foto's.
    Nog een mooie week en een goede reis naar huis!
    Ria
  4. Eric&Robin:
    2 februari 2015
    Hoi Ria, ja het was een super reis! Echt een aanrader ook voor jou en Loek..als je straks met pensioen bent zou ik mooi een paar maanden er voor uittrekken om daar rond te gaan trekken. Ze hebben daar heeeerlijke wijntjes Ria !!
    Ach, arme Bart ; maar ik ben er morgen weer dus dan is het met de stilte ook zo weer gedaan bij Sencio haha!