Welcome to paradise!

8 januari 2024 - Matapalo, Costa Rica

Vanochtend ons laatste overheerlijke ontbijtje bij Nadine op in haar B&B in Capulín bij Tarcoles. Wat hebben wij genoten van de afgelopen 2 dagen van het schitterende uitzicht en het heerlijke appartement. Op de valreep begon Nadine nog haar hele levensloop te vertellen. Geboren in Luxemburg, getrouwd met een Fransman en vervolgens tot 14 jaar geleden in het schitterende zuidfranse vestingstadje Carcassonne gewoond totdat ze de beste beslissing van hun leven hebben genomen, emigreren naar Costa Rica! De prachtige locatie gevonden waar de B&B nu staat, grond gekocht, huis met tuinen en zwembad laten bouwen en aanleggen en hun droom was gerealiseerd. Hun zoon woont in Amsterdam en bleek toevallig ook Robin te heten, aha vandaar dat ze mijn naam direct vanaf het eerste moment had onthouden 😉

Omdat we na 2 weken vrijwel door onze voorraad schoon ondergoed en t-shirts heen waren hadden we gisteren al gevraagd of het niet al te veel moeite zou zijn om voor ons ‘n wasje te draaien. Nee hoor, geen enkel probleem. We mochten voor 15dollar net zo veel was inleveren als dat er in ‘n trommel paste. Nou, daar gingen dus twee grote zakken wasgoed ofwel feitelijk de hele inhoud van de koffer. De Costa Ricaanse huishoudster heeft er een hele kluif aan gehad want Nadine beloofde ons ook behalve het wassen een droog, strijk en vouw service bij. En aldus geschiedde, vanochtend lag alles netjes gesorteerd en op stapeltjes heerlijk fris voor ons klaar naast de ontbijttafel dus we komen volgende week met koffers vol schoon goed weer terug in Hollanda!😜

Na afscheid genomen te hebben van Nadine, op naar onze volgende bestemming van deze reis; Matapalos. Ook hier hadden we weer via booking.com een B&B gevonden met zeer goede recensies dus de verwachtingen waren weer hoog gespannen. B&B Jardin de los Monos om precies te zijn van de Nederlandse eigenaren Lettika&Gijs. Schitterend mooie route, eigenlijk geheel over snelweg 34 van noord naar zuid langs de kust van de grote oceaan. Bij aankomst werden we opgewacht door een relaxte Caribbean guy, Teddy. Hij stelde zich voor als de huismeester van het B&B complexje wat maar uit slechts 6 appartementen bleek te bestaan. Nog voordat we door het toegangshek waren werden we door Teddy meegesleurd naar een grote boom want hij had daar een toekan gespot die we moesten zien! De hele B&B liep uit dus dat was meteen een vrolijke kennismaking daar onder die boom en Eric had eindelijk ook zijn eerste toekan in het wild gezien. Nog niet bekomen van deze verassing, gebaarde Teddy alweer vanonder een andere boom boven het parkeerterrein dat er daar een luiaard moeder met jong hing. Of het kwam omdat we zo onderhand bevangen waren door de hitte of omdat ik met zonnebril nou niet bepaald heel scherp in een donkere boom kan turen maar we hebben mamma luiaard met jong never nooit gezien. Voor de vorm nog maar ‘n fotootje in het wilde weg geschoten in de hoop dat we er achteraf nog iets op zouden ontdekken maar helaas. Een hoop bladeren en takken maar verder geen teken van leven..

45501584_Unknown45501680_Unknown

45502016_Unknown
Eindelijk vond Teddy het tijd om ons de rondleiding door de B&B te geven en onze kamer te laten zien. Verassing, Zwembad met bar! 🤩 Nadat we onze koffers naar ons appartementje hadden gesleept was het dus zaak om zo snel mogelijk zwembroek aan en een verfrissende plons in het zwembad te nemen. Wat kan dat heerlijk zijn als je lichaam bijna het kookpunt heeft bereikt! Aan het zwembad barretje hing ook een Duitse familie te dobberen; vader, moeder, zoon en schoondochter. Nadat ze van de schrik bekomen waren dat we ze prima konden verstaan en alles hadden gehoord wat ze tegen elkaar zeiden, gezellig met ze een koud biertje uit de zwembad bar gedronken en al snel kwamen onze en hun stoere reisverhalen op tafel. Zij waren onze route min of meer in tegengestelde richting aan het maken dus we hebben met elkaar nog wat tips kunnen uitwisselen voor de dagen die komen gaan, super handig!

Op een gegeven moment werd onze aandacht getrokken door eerst een geluid op een van de daken van de B&B en vervolgens kwam er de een na de andere aap te voorschijn die via het dak en de overhangende takken zich een weg zochten naar de sappigste vruchten in de bomen naast het zwembad. Hartstikke grappige capucijner aapjes, in totaal een groep van wel 15 stuks verplaatste zich met veel behendigheid door de bomen!

Na deze kers op de spreekwoordelijke taart zijn we nog even in zwembroek de straat over gestoken, door de jungle het strand op. Binnen 100meter stonden we met onze voeten in de branding, wat een droomplek! Kokosnoot palmen tot aan het strand zo ver je kan kijken en anders dan wat we gewend zijn in Europa, geen huizen, geen strandtenten, geen bebouwing, helemaal niks, alleen maar puur natuur. Denk dat het er in het paradijs, tenminste in dat van mij met m’n palmen-fetisj 😜🫣, zo zal uitzien!

45501408_Unknown45501920_Unknown45501520_Unknown
Heerlijk dat we voor 2 nachten geboekt hebben op deze fantastische plek. Weet al waar we morgenochtend vroeg te vinden zijn voor het ontbijt! Pura Vida 😍

1. Bertiene:
    Wauw, wat mooiii
  2. Eric&Robin:
    8 januari 2024
    Ja we genieten hier iedere dag! Natuur is zo overweldigend mooi 🤩
  3. Ben en Vera:
    Super mooie locatie, echt ‘n paradijs, schitterend 🌴☀️🥥😎🏝️
  4. Eric&Robin:
    10 januari 2024
    Ja dat was echt volop genieten! We gaan straks weer met een koffer vol mooie herinneringen terug naar het koude Nederland 🧳✈️🥰
  5. Emma & Lieke:
    Geweldig 💕
  6. Wim en Aleida:
    9 januari 2024
    Prachtig! 🤩🏝️🐒
  7. Marij:
    9 januari 2024
    Alweer zo’n gezellig verslag, t is net of ik jullie hoor praten!😉👍.
    Lekker genieten van de warmte want hier vriest het zo’n graadje
    of 7-8!
    En Eric beterschap met je oog!
    🙋‍♀️🙋‍♀️
  8. Eric&Robin:
    10 januari 2024
    Volgende week krijg je het live verslag 😜 want zaterdag komt ook aan dit avontuur helaas alweer een eind maar wat hebben we ondertussen weer veel gezien en meegemaakt. We vliegen met een koffer vol mooie herinneringen weer terug naar het koude Nederland 🧳✈️🥶
    Eric z’n oog gaat gelukkig een stuk beter ondertussen 😃 dus hij heeft weer een scherp blik op de weg 👀😜!
  9. Marij:
    10 januari 2024
    Ben heel benieuwd naar de live versie! En fijn de ruime blik van Eric weer😉! En zaterdag weer in de straat?