Naam:
Video’s:

Over ons

IMG_1875

And here we go again!!

Inmiddels wordt dit alweer onze 5de grote reis. Nadat we in 2003/04 een rondreis Australië hebben gedaan, in 2007 de westkust van Amerika hebben verkent, in januari 2014 een mega rondreis door Nieuw-Zeeland, en in de zomer van 2018 ter ere van ons 12,5jarig jubileum wederom Down Under zijn gegaan voor een onvergetelijke combi-reis met The-best-of-both; Nieuw-Zeeland & Australië, staat er nu eentje in de planning die al jaren op onze bucketlist stond maar wegens Corona lange tijd moest worden uitgesteld; 3 weken rondreis door het schitterende Costa Rica!

We hebben er weer onwijs zin in!

Over onze reis

Op vrijdagmiddag 22dec ‘23 gaat ons nieuwe avontuur eindelijk beginnen! Geen half werk of middelmatigheid deze keer want we worden er tenslotte ook niet jonger op dus we vliegen super de luxe Premium Comfort met een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Costa Rica!

Met een vlucht van 11uur maar ook tijdsverschil van 7uur in ons voordeel zullen we dus maar een paar uurtjes later aankomen op de klok dan dat we vanuit Nederland vertrokken zijn.
Gelukkig laten we dan wel de winterkou achter ons en zal het voor de aankomende 3 weken korte broeken en T-shirt weer zijn in de tropische jungles van Costa Rica met het jaar rond 30-34graden, heerlijk toch?!

Na aankomst op San José international airport zullen we opgehaald worden door de shuttle service van ons eerste hotel in de buurt van San José van waaruit we de volgende dag onze rental car zullen gaan ophalen voor onze geplande rondreis voor de aankomende weken. Omdat slechts 10% van alle wegen in Costa Rica geasfalteerd is, hebben we deze keer gekozen voor een robuuste  4WD zodat we als het goed is op elke bestemming kunnen komen. Eric is alvast helemaal blij met ons gereserveerde vehikel dus ik hoop dat de verwachtingen niet te hoog gespannen zijn, we gaan het meemaken.

Omdat we tijdens de Kerstdagen en Oud&Nieuw onderweg zullen zijn en niet het risico willen lopen dat we tijdens de feestdagen overal voor een gesloten deur staan, hebben we alvast een mooie selectie van hotels en accommodaties geboekt. Met de Kerstdagen in een luxe 4-⭐️ resort aan de Caribbean leek ons helemaal geen slechte keus 😜!

Voor de globale impressie van onze rondreis, zie Route

We hebben al een groot aantal must sees in de planning staan om de aankomende 3 weken te gaan bezichtigen en uiteraard hopen we op een hele stapel aan mooie foto’s van de schitterende Costaricaanse natuur en al het wildlife!
Kortom, de verwachtingen zijn ook deze keer weer hoog gespannen en we houden jullie uiteraard weer op de hoogte van al onze avonturen en belevenissen.

Pura Vida!

Bezochte landen

Wij hebben 31 landen (13%) bezocht:

Australië, België, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, Egypte, Filipijnen, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Singapore, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.