Van Auckland naar Tairua op Coromandel Schiereiland

2 januari 2015 - Coromandel Peninsula, Nieuw-Zeeland

Vanochtend was het tijd om afscheid te nemen van Hans&Mia, waar we de afgelopen dagen zeer gastvrij zijn ontvangen en alles uit de kast hebben getrokken om het ons zo goed mogelijk naar de zin te maken. Wat zijn wij verwend en wat was het gezellig! Echt super bedankt Hans&Mia !

We hadden ons als doel gesteld om om 10:00uur te vertrekken maar natuurlijk duurt afscheidnemen altijd langer dan gepland, dus om half11 zaten we dan eindelijk in onze rentalcar en reden we bij Hans&Mia van de oprit af. Bye Torbay, bye Ackland en ons 4weken avontuur door Nieuw-Zeeland was begonnen!

Omdat Het huis van Hans&Mia in zo ongeveer de meest noordelijke buitenwijk van Auckland staat; in Torbay op de Northshore moesten we eerst zo'n 25km(!) dwars door Auckland stad heen afleggen. Van het uiterste noordelijke puntje van de stad naar het uiterste zuiden, Auckland is echt uitgestrekt. Vanuit Auckland zijn we door naar het zuiden gereden om vervolgens de weg naar het oosten te nemen naar het Coromandel schiereiland. Coromandel is zeer populair als zomerse vakantiebestemming voor de inwoners van Auckland en omstreken, dus ook hier was het weer voor Nieuw-Zeelandse begrippen behoorlijk druk op de wegen. Maar ach, wat zal het; we hebben vakantie , dus geen stress!

Met een geweldig mooie rit langs de baaien van het Coromandel schiereiland aan de westkant zijn we vlak voor Coromandel stad afgeslagen het binnenland in. Via een onverharde weg van zeker 30km hebben we het schiereiland van west naar oost overgestoken om vervolgens in Tairua aan de Pasific Ocean uit te komen; onze eindbestemming voor vandaag. Tijdens onze oversteek van het schiereiland zijn we nog even gestopt bij 'n mooie waterval , eentje die we voor de verandering al wel vanaf de weg konden horen en ook binnen enkele minuten lopen hadden bereikt!  Erg mooi (zie foto's ) .

Ook het huisje waar we hadden gereserveerd voor de nacht in Tairua is in een woord geweldig! Pure luxe, inclusief een eigen privé tropische tuin! Na een hapje eten aan het strand zijn we snel met onze ingeslagen koude biertjes terug naar ons paradijsje gegaan , dus jullie mogen 3x raden waar we nu dit reisverslag zitten te schrijven! That's all for now, bye bye en tot morgen weer

1. Ben en Vera:
    2 januari 2015
    Hoi Robin en Eric, na 'n geweldig verblijf bij Hans en Mia, nu samen op pad jullie geweldige reis voortzetten.
    Het eerste deel is in ieder geval al voortreffelijk geweest bij Hans en Mia, zij hebben jullie al veel laten zien,
    Onderweg naar het eerst volgende reisdoel ook al weer genoten van al het moois dat New Zealand te bieden heeft, mooie foto's weer.
    Leuk stulpje om in te overnachten, ziet er heel goed uit, zou er zo ook willen verblijven.☀️☀️
    Nogmaals ga lekker verder genieten van alles wat jullie nog gaan zien.
    Groetjes van ons,
  2. Eric&Robin:
    3 januari 2015
    Hoi pa en ma! Ja, we hebben het erg naar ons zin gehad bij Hans&Mia, was super gezellig! En ook erg leuk dat Simon nog voor een paar dagen over was.
    Ja geweldig hè dat huisje ?! En onze tocht naar Cathedral Cove was ook schitterend; als jullie oude botten het toelaten zou ik daar volgend jaar zeker echt met Hans&Mia naar toe gaan!! Xx