Cathedral Cove, paradijs op aarde!

3 januari 2015 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

Vanochtend zijn we echt vroeg opgestaan om bepakt en bezakt om klokslag 08:00uur precies de auto te starten en 'n kleine 3 kwartier vanuit Tairua naar het noorden terug te rijden naar de befaamde Cathedral Cove. Beroemd en geroemd over de hele wereld, dus we wilden dit wonder van de natuur graag met eigen ogen aanschouwen.

Kwart voor negen kwamen we het parkeerterrein bovenaan de klif bij Cathedral Cove op gereden en natuurlijk werd net de laatste vrije parkeerplaats voor onze neus bezet , grrr!! Dus weer terug naar beneden naar het strand van Hahei waar een ander startpunt van de tracking (stevige wandeltocht) zit, maar met 'n half uur extra lopen. Vol goede moed beginnen we aan onze tocht; eerst een stuk over het strand , maar al gauw voert de route ons het bos in en het klimmen begint. Heuvel op, heuvel af er lijkt geen einde aan te komen! Na een uur beginnen we ons vertwijfeld af te vragen waar we aan zijn begonnen en of we niet beter om hadden kunnen draaien..maar na nog een half uur krijgen we dan eindelijk Cathedral Cove in zicht en na 'n laatste stijle afdaling vanaf de klif door het bos, staan we dan eindelijk op het strand. En wat voor 'n strand; het mooiste tropische strand wat je je kunt voorstellen! Compleet met waterval, geweldige branding van de helder blauwe zee, prachtig! Cathedral Cove dankt z'n naam aan de vorm van de rots; door de zee is er een grote opening/doorgang in de rots ontstaan in de vorm van het gewelf van een kathedraal. Je kunt er doorheen lopen en komt zo van het ene strand op het andere. De foto's zijn weer prachtig geworden, al zeg ik het zelf en we zijn van mening dat iedereen deze wonderschone natuurpracht eens in zijn of haar leven met eigen ogen moet aanschouwen!

Na een uurtje op het strand te hebben rondgewandeld en alles goed in ons te hebben opgenomen, zijn we weer aan de terugweg begonnen. Anderhalf uur later stonden we weer op het strand van Hahei, bezweet en moe maar met een geweldige ervaring rijker.

1. Carmen:
    3 januari 2015
    Super weer. Maar voor zo'n tocht had je misschien beter goede schoenen aan kunnen doen.
    Nou veel indrukken hoor. Geweldig. Xxx
  2. Eric&Robin:
    3 januari 2015
    Ja hè Carmen, het was echt hartstikke mooi!
    Nou, de wandelschoenen hadden we achter in de auto liggen, maar we dachten in eerste instantie dat we er helemaal over het strand naar toe moesten lopen..dus vandaar dat we vrolijk op de badslippers zijn begonnen. Maar het was uiteindelijk toch prima te doen hoor, beetje meer oppassen op de steile stukken.
    Leuk dat je elke dag ons blog ff volgt!
  3. Carmen:
    4 januari 2015
    Op het blog toch een stuk uitgebreider dan op Facebook en veel meer foto's.☺️xx