Relaxen in Cardwell

28 juli 2018 - Cardwell, Australië

vandaag heerlijk niks, helemaal niks. Wel wat saai voor de trouwe lezers, maar na de lange vermoeiende reisdag van gisteren in combinatie met het slaapverwekkende stadje Cardwell waar we vandaag verblijven, was het ook niet zo’n hele grote kunst om ons over te geven aan een overweldigend relaxen!

Te beginnen met een super mooie zonsopkomst vanochtend , waar we op werden getrakteerd toen we net goed en wel met ‘n kop koffie op ons terrasje zaten te genieten om half7. Duurde maar hooguit 10 minuten, maar was ‘n waar kleurenspectakel! Na gedouched, geschoren en de tandengepoetst op weg voor ontbijt wat we op nog geen 100 meter van ons appartement vonden aan de ‘hoofdstraat’ van het ‘bruisende’ Cardwell. Onverwacht een erg goede onrbijt/lunchroom waar we heerlijke zelfgebrouwen koffie en vers gemaakte bagel en croissant kregen voorgeschoteld.

Na het ontbijt toch maar de auto in gestapt voor een kleine excursie in de buurt, een korte 26km auto-tour langs verschillende watervallen, stroomversnellingen en zwempoelen in de bossen , start in het centrum van Cardwell. Rugtas mee, zwembroeken en handdoeken op de achterbank en op weg. Nou, dat werd een tegenvaller! We waren van te voren al gewaarschuwd door de eigenaar van het motel dat er in deze tijd van het jaar (lees, droge seizoen) erg weinig water in de rivieren en stromen staat. Maar dat het zo’n domper zou worden.., de aangeprezen spectaculaire waterval was niet meer dan ‘n druppelende kraan en de zwempoelen waren vieze stilstaande plassen water, te vies om je voet in te steken. Mocht trouwens ook niet want er stonden allerlei waarschuwingsborden omheen om vooral niet te dicht in de buurt van het water te komen. Al met al toch nog bijna 2 uur onderweg geweest, mooie tocht door de bossen van Cardwell maar ook niet meer dan dat. Ondertussen was het ook behoorlijk warm geworden want de temperatuur was opgelopen tot een aangename 27graden met zon, dus na dit debacle snel weer terug naar ons motelletje en na ‘n verfrissend koud biertje een nog verfrissendere duik in het klein maar fijne zwembad genomen! Heerlijk! Vervolgens de rest van de middag lekker relaxend doorgebracht op ons terras in de zon met nog een paar koude biertjes toe.

Prima zo’n dagje bijna niksen , lekker om weer even bij te komen en te bezinnen wat voor een geluk we toch hebben om zo’n mooie reis te kunnen maken. Morgen op weg naar het binnenland de bergen in waar we 2 dagen ook nog iets van het ‘andere’ Australië hopen te gaan zien, anders dan de kust, stranden en koraalriffen , ook al is dat tot nu toe niet heel erg vervelend.

1. Ben en Vera:
    29 juli 2018
    Hoi jongens, groot gelijk om er 'n rustdagen tussenin te plannen. Lekker even niet veel doen, kan ook fijn zijn.
    Groetjes van ons, 😘😘🤗🤗
    Het heeft hier vandaag voor het eerst sinds weken, 'n paar druppels geregend,💦💦💦
  2. Eric&Robin:
    29 juli 2018
    Ja, daar waren we ook wel echt aan toe! 😉