Afscheid van het Zuidereiland en weerzien met het Noordereiland

22 januari 2015 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Nadat we gisteravond heerlijk wild hadden gegeten in Christchurch vanaf 'n hot-stone (ofwel op z'n Hollands 'n stoeptegel van 400graden op een plank!) optijd naar bed en vanmorgen bijtijds weer op om de huurauto in te leveren bij Christchurch AirPort. Na 2,5 week was het helaas alweer tijd om het Zuidereiland achter ons te laten en met een binnenlandse vlucht van Christchurch naar Auckland op het Noordereiland te vliegen. Met een vlucht van slechts 1:20uur waren we over en tevens 1.000km naar het noorden opgeschoven.

In Auckland na aankomst direct weer Omega autoverhuur gebeld, waar we voor de derde en tevens laatste keer een huurauto hadden gereserveerd. Net zoals de voorgaande keren een super service! Binnen 10minuten werden we door de shuttle service van Omega opgehaald en naar het verhuurdepot net buiten het vliegveld gebracht. Na de standaard procedure van auto checken, papierwinkel en betaling snel de koffers weer achterin onze nieuwe rentalcar gegooid en opweg naar Torbay om een bakkie koffie te doen bij Hans&Mia en gezellig bij te kletsen.

Ruim drie weken geleden op 2 januari  begon onze rondreis door Nieuw-Zeeland in Torbay nadat we eerst een kleine week bij Hans&Mia hadden gelogeerd. Wat zijn we gastvrij ontvangen en wat hebben we een lol gehad! Echt, nogmaals ontzettend bedankt ! Inmiddels waren Anneke&John 2weken geleden, dus vlak na ons vertrek, ook vanuit Nederland bij Hans&Mia aangekomen voor helemaal een mega lang verblijf in Nieuw-Zeeland van 2maanden(!). Het was dus vanmiddag een heuse familie-reünie. Helemaal leuk dat ook Simon en Michelle van de partij waren, dus een heleboel foto's gemaakt van deze unieke gebeurtenis van zoveel familie bij elkaar in Auckland! Was super gezellig en we hebben lekker bij kunnen kletsen onder het genot van een drankje en met heerlijk zomers weer..wat kan vakantie toch vervelend zijn, haha!!

Het was alweer tegen zessen toen we uiteindelijk na uitgebreid afscheid genomen te hebben de oprit afreden en opweg gingen van Torbay in noord Ackland naar onze eindbestemming voor vandaag; Whangarei. Whangarei ligt zo'n 150km ten noorden van Auckland dus we hadden nog een ritje van 2uur voor de boeg.

Geheel volgens de planning reden we iets voor achten bij het hotel de plaats op en na even snel te hebben ingechecked zijn we vervolgens nog even een hapje wezen eten bij een Thais restaurant. Ook vanavond weer super gegeten! Was heerlijk.

Morgen gaan we nog verder door naar het noorden, via de Bay of Islands naar Kerikeri waar we in een of ander tropisch resort zitten dus we zijn super benieuwd! Maar eerst snel slapen nu want het was weer een lange dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ilse:
    Hallo Robin en Eric,

Ik zag bij Anneke op de New Zeeland app inderdaad dat ze een lekkere taart voor jullie aan het maken waren. Wat leuk voor Hans en Mia zoveel bezoek uit Nederland. GEZELLIG!!!☕️Robin en Eric veel plezier met genieten op jullie laatste vakantie adres. Hoop dat het helemaal aan jullie verwachtingspatroon voldoet. Voor een geweldige afsluiting van een bijzonder mooie reis. Dikke kus van ons.
  2. Eric&Robin:
    Hoi Ilse,
    Ja de taart van Anneke en Michelle was erg lekker! Mmmm!!
    Hans&Mia vonden het ook erg gezellig met zo veel familie over vanuit Nederland ! We hebben weer veel gelachen en in het kort verteld wat we de afgelopen weken allemaal gezien en meegemaakt hadden dus de tijd vloog voorbij.
    Het is hier inmiddels alweer vrijdagochtend en we zijn net wakker geworden van het zonnetje wat lekker naar binnenschijnt dus het belooft weer een mooie dat te worden. De vooruitzichten voor de komende dagen zijn goed; 25-28graden en maar 'n kleine kans op een bui dus dat zit wel snor!
    Groetjes en een hele dikke kus van ons terug! Xx
  3. Ben en Vera:
    Hoi jongens,
    je kunt beter even 1.000 km. in een ✈️afleggen, dan dat je dat met de auto moet doen.
    Dan doe je er langer over dan 1.20 uur.
    Heb begrepen dat het weer een leuk weerzien was bij Hans,Mia, Michelle,Simon,Anneke en John.
    Kreeg net 11 foto's van Anneke via WhatsApp, die gisteren gemaakt zijn bij Hans en Mia, toen jullie er waren.
    Volgens mij was het reuze gezellig en 'n dolle boel,
    Jullie nu nog lekker even genieten van het Noordereiland.
    Volgens mij zijn wij in 1997 ook in Kerikeri geweest met Hans en Mia. 25 tot 28 graden jeetje zeg dat is geen verkeerde temperatuur en jullie zijn al zo bruin.
    Wij doen het hier maar met temperaturen van 2 graden onder 0, papa komt net binnen en die heeft gekeken op de thermometer.
    Het is hier nu 23.00 uur, dus koud, brrrrrrrrrrrr
    Groetjes en 'n knuffel van onsXXX