Ticket to the tropics!

23 december 2023 - Heredia, Costa Rica

En daar gaan we weer!

wegens de corona pandemie heeft het wat langer geduurd voordat we uiteindelijk onze allang geplande rondreis door Costa Rica konden gaan maken maar nu is het dan eindelijk zo ver! Vrijdagochtend half9 door Hans&Marlous naar Schiphol gebracht en na een soepele incheck ons geïnstalleerd in onze premium comfort stoelen van de KLM Boeing die ons in ruim 11uur naar San José gaat vliegen. Waren we vooral nog wat sceptisch, niks dan lovende woorden over deze extra tussenklasse die de KLM sinds kort aanbied! Super veel ruimte, heerlijke stoelen en geweldig eten (en drinken😜) van de business klasse! Kortom, voor zo’n lange zit zeker een aanrader.

wegens het tijdsverschil van -7uur waardoor we dus als het ware tegen de tijd invlogen, aankomst op San José international airport iets na 17:00uur waarmee we juist voor zonsondergang voet op Costa Ricaanse bodem zette. We werden meteen ondergedompeld in de drukkende tropische warmte, moet zeggen, heerlijk na al dat regenachtige bagger schijt weer van de afgelopen tijd in Nederland.

Na de officiële stempel en ondervraging door de douane mochten we, hoe kon het ook anders 😉, Costa Rica in en stapte we midden in de temperamentvolle chaotische taferelen voor het vliegveld. Iedere Costa Ricaan lijkt wel een taxi te verhuren en iedereen wil jou natuurlijk in z’n taxi.  Gelukkig hadden wij op voorhand al onze ophaal geregeld en na een telefoontje stond de chauffeur van hotel Riviera binnen 10min voor onze neus om ons uit de chaos te verlossen en naar ons rustige onderkomen, kwartiertje net buiten San José te loodsen. De rit was op zich al een belevenis want we werden verschillende keren door motorrijders met doodsverachting voorbij gescheurd. Volgens onze chauffeur heel normaal in Cosa Rica dus dat beloofd nog wat voor als we vandaag zelf onze huurauto op gaan halen.

Inmiddels is het hier alweer zaterdagochtend 7uur. Heerlijk geslapen maar natuurlijk halverwege de nacht al een paar keer wakker wegens het tijdsverschil. Maar ach, wat maakt het uit, we hebben vakantie! Zonnetje schijnt en de vogels kwetteren in de bomen, wordt een mooie dag om straks op pad te gaan voor onze eerste trip naar Cachí. Maar eerst dadelijk een goed ontbijt met koffie naar binnenwerken en om 11uur de huurauto ophalen en dan gaat het grote avontuur echt beginnen!

Pura Vida!

1. Carmen:
    23 december 2023
    Ah lekker hoor. Had net gekeken hoelaat het bij jullie was 😘💋 geniet ervan. De eerste ervaringen zijn er alweer 🥰
  2. Wim en Aleida:
    23 december 2023
    De start klinkt goed! Heerlijk genieten samen en we zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen. 😘 Wim en Aleida
  3. Helga:
    23 december 2023
    Klinkt fantastisch heren! Wat gaan jullie weer een prachtige reis maken.
    Hoe was de koffie vanmorgen😉?
    Geniet ervan 😘
  4. Monique:
    24 december 2023
    Wat een goede start van jullie avontuur!
    Geniet met volle teugen!
  5. Ben en Vera:
    24 december 2023
    Hoi Robin en Eric, jullie hebben groot gelijk om op zo’n lange vlucht ✈️ deze Premium Comfort Klasse te boeken, wat een luxe, heerlijk.
    Ik begrijp dat het een hectische toestand is het verkeer daar in de hoofdstad SAN José, niets voor ons oudjes.
    Gelukkig dat de chauffeur van het hotel jullie op kwam halen, konden jullie vast wennen aan de chaos.
    Na lekker geslapen te hebben, gaan jullie genieten van de eerste prachtige dag naar Cachí en dan zelf achter het stuur van de huurauto.
    Tot de volgende keer en O ja, het is hier nog steeds regen bagger weer ☔️💦☔️💦☔️ groetjes van pa en ma, 🤗😘🤗😘
  6. Marij:
    25 december 2023
    Hé Robin en Eric, allereerst een mooi en bijzonder Kerstfeest, zó wat mooi om met jullie “ mee te mogen reizen” en heel bijzonder….. beter wordt het niet voorlopig niet met weer e.d.
    En Eric, wat heb je voor n eng beestje op je rug…brrrr.
    Groetjes🎄🙋‍♀️