Even relaxen in Kaikoura!

20 januari 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag lekker een hele dag niks op het programma! Heerlijk even bijkomen van 3 weken gesleep met de koffers van het ene naar het andere hotel en de lange autoritten van de afgelopen dagen. Gelukkig konden we het hotel voor de overnachting van vanavond nog annuleren en omboeken naar het hotel in Kaikoura waar we gisteren al zijn aangekomen, dus voor de verandering 'n keer 2 nachten in hetzelfde hotel.

Gisteravond nog een hapje wezen eten bij een restaurant vlak bij het hotel; Robbie's bar! Nog nooit zo'n chaotische en trage bediening meegemaakt maar daardoor werd het eigenlijk ook wel weer heel grappig. Het was net Fawlty Towers! Maar al met al liet het bestelde eten zo lang op zich wachten dat we zo ongeveer al beschonken waren van de drankjes voordat we aan het eten toe kwamen! Nou ja, de tent zat bomvol met Kiwi's dus er was genoeg leven in de brouwerij.

Vanochtend wakker geworden met een stralende zonsopkomst boven de Pasific Ocean ofwel de Grote Oceaan. Ons hotel grenst direct aan de duinen en we hadden dan ook een geweldig uitzicht! 's ochtends toch maar even snel de korte broek en slippers aan geschoten en het strand op om een paar mooie foto's te schieten van een woeste branding. Sommige golven waren toch zeker wel 'n meter of 4-5 hoog en dan voel je jezelf wel klein worden met dat natuurgeweld. Kon natuurlijk ook weer niet lang uitblijven of we hadden 'n nat pak te pakken door een onverwachte nog iets hogere golf! Ter nauwernood gelukkig wel het fototoestel droog kunnen houden.

Na een laat ontbijt, wat eigenlijk meer lunch was gezien het tijdstip, naar het kantoor van het Whale-watch centrum geweest om onze reservering te maken voor de excursie van morgenochtend. Om 8uur morgenochtend worden we ingescheept en gaan we hopelijk met eigen ogen walvissen, orka's en dolfijnen zien! Er was overigens ook nog plaats op de middagboot, maar dit werd ons ten sterkste afgeraden omdat er voor morgenmiddag een zware golfslag wordt voorspeld en slecht weer; dus bijna 100% zeeziek gegarandeerd! Haha!! Wijselijk dus maar gekozen voor de vroege maar hopelijk kalme optie.

Was de ochtend stralend zonnig begonnen en de temperatuur snel gestegen naar een graad of 26, in de loop van de middag begon de lucht opeens snel te betrekken en even later begon het te regenen en hard te waaien. Tegelijkertijd daalde de temperatuur ook met 10 graden, dus onze relaxe dag maar verder voortgezet in ons hotel.

Benieuwd wat het weer morgenochtend gaat doen als we op het schip zitten..hoop dat ze genoeg kotszakjes aan boord hebben !! Haha!

1. Ben en Vera:
    20 januari 2015
    Hoi jongens, jullie hebben groot gelijk om even lekker te relaxen en even te genieten van de rust.
    Veel plezier morgen op de boot⛵️ Hopelijk zien jullie veel en kun je ze op de gevoelige plaat vast leggen.
    Liefs van ons, XXX
  2. Ben en Vera:
    20 januari 2015
    Hoi jongens, jullie hebben groot gelijk om even lekker te relaxen en te genieten van 'n dagje rust.
    Veel plezier morgen op de boot ⛵️ hoop dat jullie veel zien en op de gevoelige plaat vast kunnen leggen.
    De foto's van de zee, met de reusachtige golven zijn erg mooi.
    Liefs en groetjes van ons XXX
  3. Eric&Robin:
    21 januari 2015
    We hebben zeker lekker even 'n dag rustig aan gedaan!
    Heeeeeeerlijk!
    En vandaag hebben we geluk gehad met de excursie, we hebben 2 walvissen gezien! Potvissen om precies te zijn, wat zijn die beesten groot zeg! We zaten op 'n boot van 20meter en ze waren net zo lang! Ook nog albatrossen gezien; de grootste vogels die er zijn met een spanwijdte tot 4 meter, klein vliegtuigje dus, hèhè!
    Morgen vliegen we alweer naar Auckland. 's middags nog even gezellig bij Hans&Mia langs en dan gaan we door naar het uiterste noorden om nog even lekker tropisch af te sluiten.
    De laatste week is alweer aangebroken, gaat snel voorbij hè?
    Groetjes van ons vanuit Christchurch Xx