Reisdag; van Wellington naar Christchurch en door naar Twizel

10 januari 2015 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Vandaag op de planning een pure reisdag. Van Wellington op het Noordereiland vliegen we vanochtend naar Christchurch op het Zuidereiland, waarna we nog een paar uur met de nieuwe huurauto moeten rijden om 250km verder te eindigen in Twizel aan de voet van de Nieuw-Zeelandse Alpen.

Omdat we wisten dat het een lange dag zou gaan worden, vroeg opgestaan. Zowaar vanochtend zeker geen straf in onze kamer met zeezicht over de baai van Wellington! Schitterend mooie zonsopkomst meegemaakt met een zon die de bergen om de baai knalrood deed oplichten!! Om 8uur zaten we al aan het ontbijt, wat vanochtend door de heer des huizes van de B&B werd klaargemaakt en geserveerd in de keuken. Uiteindelijk zaten we met 3 stellen aan de keukentafel, toevallig ook weer 2Duitse stellen dus het gesprek tijdens het ontbijt was in het Duits. Helaas moesten we al na één portie overheerlijke toast met vers gebakken bacon en scrambled eggs afhaken en ons excuseren want we hadden een vliegtuig te halen!

Nadat we onze trouwe bolide weer hadden ingeleverd bij Omega rentalservice in de buurt van de luchthaven van Wellington, zijn we door een aardige medewerker van Omega naar het vliegveld gebracht. Onze vlucht had een half uurtje vertraging, dus uiteindelijk hadden we alle tijd om het vliegveld nog een beetje door te slenteren. De binnenlandse vluchten in Nieuw-Zeeland zijn zeer relaxed georganiseerd; alleen even je tickets uitprinten en koffers inchecken en labelen en klaar is Kees. Vervolgens ga je zitten wachten in een vertrekhal wat net zo goed een busstation had kunnen zijn, heel gemoedelijk allemaal. Zodra het vliegtuig er is, loop je met je handbagage over de startbaan zo het vliegtuig in, geen moeilijk gedoe dus!

Na een korte vlucht van 3/4uur landden we alweer op Christchurch AirPort. Ook hier hadden we een auto gehuurd via Omega; even het gratis nummer gebeld op het vliegveld en binnen 10minuten keurig opgehaald door een shuttle busje van Omega die ons naar het Omega verhuurbedrijf buiten het vliegveld bracht, super geregeld allemaal! Na het invullen van de papieren en doorlopen van de formaliteiten konden we weer op pad met onze nieuwe rentalcar. En dit keer op het Zuidereiland.

We hadden nog een aardige tippel voor de boeg; van Christchurch naar Twizel zo'n 250km naar het zuidwesten aan de voet van de Nieuw-Zeelandse Alpen. Was het in Christchurch al behoorlijk warm; 27graden, gedurende de rit naar Twizel werd het alsmaar warmer! Bij het schitterend helder blauwe meer Tekapo was de temperatuur inmiddels opgelopen tot 32 graden! Zo warm hadden we het op het Noordereiland nog niet gehad en we hadden eigenlijk ook verwacht dat het Zuidereiland koeler weer zou brengen, maar niet dus.

Aangekomen bij onze eindbestemming voor vanavond; Aspen Court Motel in Twizel, stak er gelukkig al vrij snel een verkoelend windje uit de bergen op zodat de temperatuur weer een beetje begon te zakken naar meer aangename temperaturen. Snel een overheerlijke Thai take-away gehaald in het altijd bruisende (ahum! Not!) centrum van Twizel en lekker voor ons huisje op zitten peuzelen. Morgenochtend willen we een bezoek brengen aan Mt. Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland (ruim 3.700mtr) voordat we vervolgens door zullen rijden naar Dunedin.

1. Anneke:
    10 januari 2015
    Ha Robin en Eric, wat is het hier geweldig he?
    Veel plezier. gr van ons allemaal.
  2. Eric&Robin:
    11 januari 2015
    Hoi Anneke en de rest van de familie in Nieuw-Zeeland.
    Ja, het is zo ontzettend mooi in Nieuw-Zeeland! We verbazen ons elke dag weer over al het moois dat we zien, geweldig!!
    Vandaag zijn we via Mt.Cook en Oamaru in Dunedin aangekomen, dus we zitten alweer behoorlijk zuid van het Zuidereiland. Groetjes allemaal en we updaten zo weer ons reisblog met de laatste foto's en een nieuw verhaal.
    Doeg!!