Snorkelen bij Goat Island

1 januari 2015 - Motuoruhi Island, Nieuw-Zeeland

nadat we nieuwjaarsdag onze roes hadden uitgeslapen en 'n paar sterke koppen koffie en heerlijk ontbijt naar binnen hadden gewerkt, zijn we tegen 11uur op pad gegaan naar Goat Island. Vandaag met z'n 5-en in één auto; samen met Hans&Mia en neef Simon.

Goat Island is een beschermd zeereservaat , zo'n uurtje rijden ten noorden van Auckland aan de oostkust. Het was onderweg goed te merken dat zo ongeveer heel Nieuw-Zeeland zomervakantie heeft want het was voor Nieuw-Zeelandse begrippen erg druk op de weg en we stonden zelfs even in 'n heuse traffic-jam (file)! Op het strand Bij Goat Island was het trouwens niet veel beter want ook daar was het behoorlijk druk. Snel de snorkels op (zie foto's !) en hup, de zee in. Jammer dat het sterk opkomend tij was want door het vele opdwarrelende zand in het water was onze schamele oogst slechts 3 Snappers na 'n uur gesnorkeld te hebben

Door het opkomende tij was het trouwens een heel avontuur om überhaupt weer op het strand te komen. Door de enorm hoge golven was de stroming erg sterk en waren de rotsen voor de kust maar moeilijk te zien. Gelukkig zijn we allemaal weer heelhuids aan land gekomen en hebben vervolgens nog van een lekkere picknick van Mia genoten. Onderwijl moesten we ons steeds verder terugtrekken op het al maar kleiner wordende strand omdat de zee steeds verder op kwam! Uiteindelijk won natuurlijk moeder natuur weer de strijd en hebben we ons boeltje gepakt net  voordat alles dreigde weg te spoelen.