Muriwai beach & Waitakere Rangers

31 december 2014 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Vandaag de 2de dag van onze Auckland excursie door onze privé reisleidster. Wederom heerlijk weer, dus vroeg ontbeten en snel de huurauto gestart.

De route die we uit hadden gestippeld voor vandaag gaat via Muriwai beach, waar de grootste Jan van Gent kolonie ter wereld zit, via de Waitakere Rangers terug naar Auckland. Omdat ons vertrekpunt in Torbay een van de buitenste buitenwijken van Auckland is, zaten we met 5minuten al midden tussen de bossen op het platteland. Wat meteen opviel is de enorme verscheidenheid aan bomen en planten die je onderweg tegenkomt. Grote boomvarens staan tussen de schitterend mooi in bloei staande rode Nieuw-Zeelandse kerstbomen en tropische palmbomen.

De route bracht ons door mooi landelijk en vooral heuvelachtig gebied naar de westkust bij Auckland tot aan Muriwai beach; hoge golven op de Tasman zee en zwart zand op het strand, weer een prima foto-moment! Vanaf het strand hebben we de Edmund Hillary track genomen om vanaf de kliffen de grootste Jan Van Gent kolonie ter wereld te bekijken. Geweldig! Sommige vogels hadden al jonkies (zie foto's ) , echt heel grappig om te zien.

Na Muriwai beach zijn we weer met de auto terug richting Auckland gereden , dwars door de Waitakere Rangers; een oerbos gebied waar ook nog enkele Kauries staan. De mega grote woudreuzen van Nieuw-Zeeland, net zoals de Sequoia's in Amerika. Halverwege de rit door de bossen hebben we de auto geparkeerd voor een wandeling door het bos naar watervallen..die we uiteindelijk na 3/4uur nog niet in zicht hadden! Heel mooi, maar behoorlijk stijl en met veel hoogte verschil en nadat ook het pad moeilijk begaanbaar werd hebben we uiteindelijk maar besloten om om te keren naar onze auto. Het zweet stond ondertussen toch al op het voorhoofd en we moesten nog 3/4uur terug ..omhoog klimmen(!) Onderweg veel zilvervarens gezien en ook enkele Kauries ; magnifieke bomen , zo enorm groot! Tijdens de tocht terug naar boven hebben we uiteraard veel extra 'fotomomenten' ingelast om ff weer op adem te komen!

Na een mooie tocht verder door de Waiketere Rangers zijn we weer moe maar zeer voldaan terug gekeerd in Auckland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carmen:
    31 december 2014
    Nou super weer. Gave foto's bij het strand en de foto van die boom met de bladeren waar de zon doorheen komt is gaaf. Op naar het nieuwe jaar. Xx
  2. Helga:
    31 december 2014
    Fijne jaarwisseling zo dadelijk ;)
  3. Ben en Vera:
    31 december 2014
    Weer prachtige foto's en een jullie hebben er weer een mooie dag gehad vol met geweldige indrukken.
    Genieten en nog eens genieten jongens.
    De klok begint steeds dichter naar 24.00 uur te kruipen, voor jullie betekend dat nog 2.00 uurtjes en dan is het Nieuw jaar in New Zealand. Alvast de beste wensen, ik Skype nog even,
  4. Eric&Robin:
    31 december 2014
    Wij zijn ondertussen al op nieuwjaarsochtend aanbeland en gaan zo op weg om te gaan snorkelen !!
    Jullie nog maar een paar uur te gaan voordat de klok 12uur slaat en de champagne ontkurkt gaat worden!
    Allemaal alvast de alle beste wensen voor 2015 !!
    Groetjes van ons