Auckland city

30 december 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag met onze privé reisleidster Mia Auckland afgestruind en alle high-ligts bekeken. Wederom 'n prachtige dag, met 'n zonnetje en temperaturen om jaloers van te worden in het 'volgens horen zeggen' koude Nederland(!) ; 25graden was het vandaag maarliefst, wat vervelend allemaal op 29december!

Als eerste hebben we een wandeling gemaakt door het havengebied langs de waterkant. Schitterend mooie zeilschepen liggen er afgemeerd; honderden naast elkaar! Toevallig was er ook net een groot cruise schip van de Holland America line in de haven; inmens groot!

Vanaf de haven zijn we door de PC Hoofdstraat van Auckland ofwel de Queensstraat naar Sky Tower gelopen. Het hoogste gebouw van het zuidelijk halfrond met een magnifiek uitzicht over Auckland en omgeving , super gaaf!!

Vervolgens met de rentalcar door langs de mooie kustlijn en tientallen stranden, de een nog mooier dan de ander , naar een mooi uitzichtpunt boven de stad. Ook een bezoek aan One-Tree-Hill mocht natuurlijk niet ontbreken, dus daar zijn we ter afsluiting van onze privé excursie ook nog even geweest. Ook daar natuurlijk weer een schitterend uitzicht over de stad met geweldige vergezichten.

Zo , dat was het weer voor vandaag; een aantal foto's van vandaag hebben we al geüpload in het fotoalbum 'Auckland City'

Bye bye for now, Eric&Robin

1. Ben en Vera:
    29 december 2014
    Hoi Robin en Eric,
    wat hebben jullie weer een prachtige dag gehad, samen met jullie geweldige reisleidster Mia,
    Zij heeft jullie mooie dingen van Auckland laten zien.
    Kregen jullie geen hoogtevrees toen je dicht bij het raam van de SKY TOWER stond? Ik wel in 1997 toen wij zelf in New Zealand waren bij Hans en Mia.
    Mooi is het bij de haven, met al die zeilboten ⛵️⛵️⛵️en dat grote cruise schip van de Holland America Line dat er toevallig aangemeerd lag hè?
    Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt en toegevoegd aan het leuke Reisblog
    Kijk weer met veel plezier uit naar jullie volgende reisverhalen.
    Liefs van papa en mama / Ben en Vera,
  2. Eric&Robin:
    30 december 2014
    Hoi pa&ma,
    Ja het was super om een privé begeleiding door Auckland te hebben! Zelf hadden we uren rond kunnen dwalen met zoeken maar Mia wist natuurlijk precies waar te parkeren en naar toe te gaan dus dat was geweldig!
    Auckland is echt 'n mooie maar ontzettend grote en uitgestrekte stad. Zo ontzettend veel te zien en mooie uitzichten can de heuvels/ vulkanen in en rond de stad.
    Ja goed gelukt zijn de foto's tot nu toe he? Blij met ons nieuwe toestel, doet het perfect! Doei