Poging 2; Waitomo Caves en door naar Lake Taupo

6 januari 2015 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Nadat we gisteravond terug kwamen bij ons motel na het eten van de bijna perfecte spare-ribs, zat er op de veranda voor ons onderkomen een Duits echtpaar 'n sigaretje te roken. We kwamen zo met ze aan de praat en het was erg gezellig ; uiteindelijk zo gezellig dat we nog de hele avond buiten naast het zwembad hebben gekletst onder het genot van de nodige biertjes en wijntjes! Omdat zij ook op rondreis door Nieuw-Zeeland waren, maar eigenlijk in tegengestelde richting, hadden we ontzettend veel informatie uit te wisselen want zij hadden het hele zuideiland al gezien waar wij volgende week naar toe gaan en wij Coromandel waar zij naar toe op weg waren.

Het viel dan ook nog helemaal niet mee om vanochtend uit bed te komen, temeer omdat het bed enorm lekker lag.. Maar goed, om half zeven ging echt onverbiddelijk de wekker want we hadden om half 8 ontbijt afgesproken zodat we om half 9 uiterlijk in de auto zouden zitten op weg naar Waitomo Caves. Met frisse tegenzin hebben we het toch allemaal gered en na een prima ontbijt met verse omeletten en bacon, wat we samen met een Amerikaans echtpaar, 2 Engelse dames en het Duitse echtpaar aan de boerenkeukentafel hebben genuttigd, waren we precies op tijd voor de excursie door de Waitomo Caves.

Onze gids door de grotten was toevallig een jonge Nederlandse emigrant, dus daar hebben we ook nog een paar woorden Nederlands mee kunnen spreken voordat de excursie begon. Nadat de ogen gewend waren aan het donker, zijn we afgedaald in de grotten tot aan het niveau waar een ondergrondse rivier woest door het grottenstelsel z'n weg zocht. De grotten waren heel mooi verlicht en de meest spectaculaire stalagmieten en stalagtieten en kalksteenformaties werden speciaal uitgelicht, met gave foto's als resultaat! (Zie foto album)

Na een ruim 2uur durende tocht door de grotten , eindelijk weer daglicht en warmte van de zon. In de grotten was het slechts 14graden terwijl het boven de grond ruim 25 was, dus dat was wel weer even wennen na 2 uur. Na even te hebben geacclimatiseerd, zijn we met onze huurauto via mooie binnenwegen naar Lake Taupo gereden waar onze volgende overnachting gepland staat.

Eerst nog even langs de Huka Falls; de enige afwatering van Lake Taupo waar het water zich met groot geweld tussen 2 rotswanden doorperst. Lake Taupo wordt gevoed door 47 rivieren en bronnen en er is dus maar één uitgang voor al dat water, dus je kunt je voorstellen dat daar een immense kracht achter zit!

En toen naar ons hotel voor vandaag; Falls Chateau in Lake Taupo. We werden opgevangen door een alleraardigste beheerder, welke zich verontschuldigde voor het feit dat ons appartement niet voor ons beschikbaar was. Maar daarvoor in de plaats kregen we een gratis upgrade naar een 4x zo groot huis; en wat voor 'n huis! Echt super de luxe! Compleet met enorm dakterras met geweldig uitzicht over Lake Taupo en de nog besneeuwde bergtop van Mt. Ruapehu in de verte, zo mooi! We gaan hier dus nog even lekker nagenieten van alweer een super dag in Nieuw-Zeeland. Morgen voert onze route ons door het Nationale Park Tongariro en door naar Napier waar we morgenavond overnachten.

1. Georgette:
    6 januari 2015
    Ergggg leuk jullie reisverhalen te volgen!
    Echt genieten daar! Groetjes van de buufjes
  2. Ben en Vera:
    7 januari 2015
    Even een reactie op jullie reisverhalen.
    Leuk om in gesprek te komen met diverse reizigers die jullie onderweg tegen komen.
    Jullie zaten dus met 4 nationaliteiten samen aan de ontbijttafel, gezellig.
    Onderweg weer veel gezien en op naar het volgende bescheiden onderkomen, tjeetje wat 'n mooi groot verblijf, om jaloers op te worden. Dat is weer puur genieten.
    Robin en Eric wij gaan naar bed, terwijl jullie om 12.30 uur weer aan het rondtoeren zijn op jullie route naar de volgende stop.
    Anneke en John vertrekken vandaag om 12.30 uur vanaf Schiphol naar New Zealand.
    Liefs van ons,
  3. Eric&Robin:
    7 januari 2015
    Hoi hoi buurtjes, ja zoals jullie zien vermaken we ons opperbest aan de andere kant van de wereld! Helemaal geweldig, wat een ongelofelijk mooi land!! Geloof dat we nog maar 'n paar weken blijven!