Door het Tongariro National park naar Napier

7 januari 2015 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vanochtend lekker een keer een beetje uitgeslapen in ons heerlijke luxe verblijf! Pas om 8uur opgestaan en rustig koffie gedronken en broodjes gegeten op het terras in het zonnetje, we zijn al helemaal vergeten dat het in Nederland nog steeds winter is!

Nadat we de koffers weer hadden gepakt en alles in de huurauto hadden gepropt, zijn we op weg gegaan naar Tongariro National park. Dit natuurpark behelst 3 van de hoogste, en nog steeds actieve vulkanen van Nieuw-Zeeland; Mt. Tongariro , Mt. Ngauruhoe en Mt. Ruapehu. De hoogste van de drie is ruim 2.700mtr. en bedekt met eeuwige sneeuw. De woeste en onherbergzame omgeving van de kratertoppen is gebruikt als decort voor scenes van The Lord of the Rings.

We begonnen de dag met zonneschijn maar hoe dichter we bij de vulkanen kwamen, des te mistroostiger het weer werd. Totdat het op een gegeven moment zelfs begon te regenen.. een zeldzaamheid vooralsnog deze vakantie. Gelukkig was het maar 'n kort buitje en klaarde het erna snel weer op. Helaas zaten de toppen nog steeds dik in de wolken, dus erg veel zicht op de eeuwige sneeuw kregen we niet.

Na het bezoek aan het Tongariro park zijn we dwars door het Kaweka Gebergte en bosgebied gereden om uiteindelijk 160km verder weer aan de oostkust in Napier te eindigen. De doorsteek door het Kaweka gebergte was hartstikke mooi, maar door alle haarspeldbochten en kronkelige wegen schoot het voor geen meter op en hebben we er zo'n 3uur over gedaan. We waren dan ook blij dat we uiteindelijk na vrijwel een hele dag in de auto zitten, konden inchecken in ons hotel in Napiers.

Morgen weer een langere update van ons reisverslag. We zijn nu allebei doodmoe en gaan lekker slapen en alvast dromen over onze aanstaande avonturen! Bye bye!

1. Carmen:
    7 januari 2015
    Zonde van de mist! Wat een verschillende landschappen komen jullie tegen. gaaf!
  2. Eric&Robin:
    9 januari 2015
    Ja dat was wel jammer, maar voor de rest was het weer super gaaf hoor!
    Straks de huurauto inleveren en naar het vliegveld van Wellington voor de vlucht naar Christchurch op het Zuidereiland. Schijnt qua natuur nog mooier te zijn, dus we zijn zeer benieuwd!