Van Rotorua naar de gloeiworm grotten in Waitomo

5 januari 2015 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

Vanochtend hebben we de super gezellige en over enthousiaste Lyn van de Sport Of Kings Motel in Rotorua achter ons gelaten, wat een geweldige hoste! Wat minder jammer was, was dat we met elke kilometer van Rototua vandaan tenminste ook verlost werden van die rotte eierlucht !! Na 'n kilometer of 20 konden tenminste de ramen fan de auto weer open en konden we de boel weer ff lekker luchten.

Onze bedoelingen was om vanuit Rotorua , via Hobbiton village bij Matamata naar Waitomo te rijden om daar de beroemde gloeiworm grotten ofwel de Waitomo Caves te gaan bezichtigen. Groot was onze teleurstelling dan ook dat die hele Lord Of The Rings filmset een groot commercieel circus is geworden en dat het niks met de originele filmset meer te maken heeft.. Marigje, ik weet niet hoe jij het hebt ervaren, maar wij vonden de in ieder geval geen NZD75,- p.p. waard en hebben wat foto's gemaakt van de omgeving en de ingang en zijn toen weer snel doorgereden naar Waitomo!

Bij de Waitomo Caves aangekomen in de rij voor kaartjes. Eenmaal aan de beurt kregen we te horen dat alle kaartjes voor vandaag ondertussen al allemaal verkocht waren wegens het hoogseizoen..grrr! Jammer dus. Gelukkig waren er nog wel tickets beschikbaar voor de volgende ochtend 09:00uur, dus die hebben we maar gelijk geboekt ondanks dat dat natuurlijk wel weer betekend dat we weer vroeg op zullen moeten staan op vakantie! Haha!

Omdat we nu toch tijd over hadden zijn we maar een korte wandeltocht langs de Waitomo river gaan maken en na een klein uurtje hebben we ons motel voor vandaag opgezocht.

Het motel; The Redwood Lodge ligt erg afgelegen midden tussen de glooiende heuvels maar toch dichtbij de Waitomo grotten, dus daar zijn we morgenochtend na het ontbijt zo! Ook hier werden we weer erg hartelijk welkom geheten door de hostess, en ze bood ons direct aan om eventuele was voor ons te doen; nou daar konden we natuurlijk geen Nee tegen zeggen! Bij het motel wat uiteindelijk meer een bed&brackfast was, was ook een zwembad en een bubbelbad in de tuin aanwezig. Omdat we 's middags de enige gasten waren die al zo vroeg hadden ingechecked, hebben we nog lekker een duik in het zwembad genomen en zijn daarna nog ff heerlijk in het bubbelbad gaan zitten relaxen ! 's Avonds zijn we naar The Riverside geweest; 'n restaurantje in een plaats dicht in de buurt van ons motel en waarschijnlijk alleen maar bekend bij de locals. Maar via een aanbeveling in de brochure van het motel zijn we er gekomen en hebben er geweldig lekkere spare-ribs gegeten, mmmmm!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carmen:
    6 januari 2015
    Vrij kolkend water die rivier. Een nieuwe poging voor de glimwormen. Tot gauw. Xx
  2. Ben en Vera:
    7 januari 2015
    Hoi jongens, wat maken jullie toch veel mee deze pracht reis.
    Ja de New Zealanders zijn gastvrije mensen.
    Na Rotorua, kon eindelijk de wasknijper weer van de neus,
    Jammer dat jullie geen kaartjes meer konden kopen voor de gloeiwormgrotten die dag, maar 'n dagje later hebben jullieare- toch kunnen genieten van alle mieten en tieten+ gloeiwormen.
    De foto's zijn weer prachtig,
    Ook weer 'n mazzeltje met met 'n lieve hostes die meteen voor jullie de was wilde doen, super de super, alles weer schoon.
    's avonds heerlijk aan de spare-ribs
    Tot de volgende Reisblog,
  3. Eric&Robin:
    7 januari 2015
    Ja ma, het overgrote deel van de Nieuw-Zeelanders is super vriendelijk en erg behulpzaam; ook al hebben we ook 'n exemplaar ontmoet die zo voor Scrooge had kunnen figureren, wat 'n zuurpruim zeg!
    Hahaha! Ja, de foto's van de mieten en tieten zijn goed gelukt hè? Alleen de gloeiwormen zelf kregen we niet goed op de foto omdat er niet geflitst moch worden in de grotten.
    Nou, met 'n stapel schone onderbroeken weer op pad naar onze volgende bestemming.
    Groetjes van ons!
  4. Marigje:
    7 januari 2015
    Hobbittown is inderdaad geen filmset meer maar vond t toch leuk om te zien. Hebben ze die oude boom weggehaald? Die stond op t punt om de geest te geven destijds. Bijvoorbeeld https://www.flickr.com/photos/8508228@N06/4114569916/lightbox/
    En https://www.flickr.com/photos/marigjefloris/4113793857/in/photostream/
    Commercie stoorde ik me niet aan / was minder.

Leuk om te lezen dat jullie t naar je zin hebben en volgens mij veel mazzel met het weer! Goede reis nog verder!