Van Queenstown naar Wanaka via de Crown Range Road

14 januari 2015 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag zoals gezegd onze geplande rustdag, dus geheel in lijn ook lekker uitgeslapen! Het was dan ook wel een keertje lekker om zonder wekker wakker te worden deze vakantie. Uiteindelijk waren we pas zo laat op gang dat we zelfs te laat waren voor het ontbijt wat het hotel serveerde, dus vervolgens maar de auto ingepakt en in het centrum van Queenstown wezen ontbijten. Was weer lekker met toast en scrambled eggs en verse jus d'orange, mmmm! Na 'n uurtje zijn we snel weet uit Queenstown vertrokken, want wat alle reisgidsen ons al hadden verteld, bleek ook echt te kloppen. Je wilt nog niet dood gevonden worden in het cenrtum van Queenstown; enkel hotels en vooral sjofele backpacker-accommodaties en heel veel toeristische prullaria. Queenstown heeft nog steeds de naam van meest opwindende en sportief/avontuurlijke stad van Nieuw-Zeeland omdat deze stad ooit de bakermat was van het bungy-jumpen, maar volgens ons had ze deze titel al lang geleden moeten inleveren..

Via het plaatsje Arrowtown, zo'n 20km ten noorden van Queenstown zijn we vervolgens op de Crown Range Road terecht gekomen. Mia, bedankt voor de tip, dit is echt een hele mooie route om te nemen van Queenstown naar Wanaka als alternatief voor de snelweg! De Crown Range Road voert over het Crown Terrace ; 'n hoogvlakte van 1.100mtr tussen gebergte van tegen de 2.000mtr. De Crown Range Road staat te boek als de hoogst gelegen geasfalteerde doorgaande weg van Nieuw-Zeeland. 's Winters schijnt het aan de reclameborden en hotels langs de weg een drukke ski-bestemming te zijn, maar nu in hartje zomer lagen alle pistes er groen en verlaten bij.

Vanmiddag al vroeg in Wanaka aangekomen. We waren zo vroeg dat we ook nog niet direct konden inchecken bij ons hotel voor vanacht omdat dit pas vanaf 14:00uur kon en we waren al tegen enen in Wanaka. Dus eerst nog maar een stukje doorgereden langs het mooie meer Lake Wanaka wat, hoe kan het ook anders, uiteraard naar de stad Wanaka vernoemd is. Lake Wanaka is overigens het derde meer in grote van Nieuw-Zeeland en ruim 45kilometer lang. Ook dit meer is net zoals bijna alle grote meren op het Zuidereiland tijdens de laatste ijstijd ontstaan door gletsjers. We hadden op de kaart gezien dat er ergens aan de kust van Lake Wanaka een opname locatie moet zijn geweest voor Lord of the Rings. Omdat we Hobbiton op het Noordereiland ook al voorbij waren gereden, dachten we hier even toch nog iets van de sfeer van de film op te kunnen pikken...Nou niks dus, we hebben het überhaupt niet kunnen vinden want er stond nul-komma-nul aangegeven. De omgeving was mooi , maar hoe goed we ook hebben geprobeerd om de film terug te halen in ons geheugen we konden geen scène verzinnen die hier opgenomen zou kunnen zijn.

En toen; als kers op de taart, de beloning van onze relaxdag ; het hotel van vandaag. We bleken een studio toebedeeld te hebben gekregen, compleet met keuken en wasmachine en droger! Ideaal dus om direct de koffers om te gooien en de vuile was te doen. Aan de achterkant van onze studio hadden we een leuk terras met vrijwel aangrenzend een rustgevend kabbelend beekje! Dus hop; de was in de machine en wij lekker genieten op het terrasje met een kou biertje! Hoe slecht kun je het hebben op vakantie?!

1. Ben en Vera:
    14 januari 2015
    Hoi Robin en Eric, vandaag hebben jullie 'n heerlijke rustdag gehad.
    Ook weer in een leuke studio terecht gekomen, met bijna aan je voeten een lief klein kabbelend beekje, dat is pas romantisch om een lekker biertje bij te drinken en tot rust te komen van de lange autoritten + de vroege wekkers ⏰⏰⏰⏰
    Jongens tot de volgende Reisblog, groetjes en dikke knuffels van ons,
  2. Eric&Robin:
    15 januari 2015
    Ja onze "rustdag" in Wanaka was heerlijk en ook ons motel met het beekje door onze achtertuin was super! We hebben lekker rustig aan gedaan en zijn 's avonds naar een hartstikke leuke tent geweest om te eten, aanbevolen door de beheerder van ons motel en populair onder de Kiwi's. Het eten was dan ook uitstekend en niet duur! Eric had een bord helemaal vol met spare-Ribs en ik had een groot stuk zalm, mmmm!!